Britské počasí v novém kabátě | E15.cz

Britské počasí v novém kabátě

Britské počasí v novém kabátě
Iveta Křížová
• 
ZDROJ: Strategie
1. září 2015 • 12:08
Francouzi vedou hodinové debaty o jídle, Italové o holkách, Češi lamentují nad politiky. A Britové? Ti mají přeci své počasí. I tradice. Jenže nic netrvá věčně, dokonce ani v Británii. Po více než 90 letech veřejnoprávní stanice BBC vypověděla smlouvu společnosti Met Office, která dodává počasíchtivým Britům své předpovědi už od roku 1922. Byl to navíc jeden z nejdelších smluvních svazků na britském mediálním trhu.

To zasáhlo nejen bývalé slavné „rosničky“ stanice, ale zděšení vyjádřili i někteří britští politici. Vždyť BBC a Met Office jsou britské ikony, důvěryhodné instituce. Proč bortit kvůli moderním výstřelkům další národní tradici, napsal například list The Guardian.

V moci App Storu

Jenže ono to tak černobílé není. Met Office je sice špička špiček, ale BBC došla jednoduše trpělivost. Za hodně peněz málo muziky, dalo by se říct. Agentura prostě podcenila sílu nových médií. Přehlédla, že nová éra zasáhla už i do počasí.

Proslýchá se, že Met Office nedokázala vyvinout dostatečně atraktivní mobilní aplikaci. V hodnocení App Storu totiž utržila jen dvě hvězdičky a tak chtě nechtě musí od válu. Nevadí, že umí předpovědět počasí jako nikdo jiný v zemi, že zakoupila dokonce nový supercomputer, který předpovědi ještě zpřesní. Vadí, že neudržela krok s iPhone mánií, která světu vládne. A pohár trpělivosti BBC přetekl. Kdysi sice přimhouřila oko nad nedostatečným webem agentury či zastaralou grafikou, nyní už řekla dost a vyslala tak do světa signál, že štěstí přeje připraveným.

Pozor, bude pršet!

Technologické inovace mají zelenou. Mediální korporace bude ve výběrovém řízení hledat nového, patrně zahraničního partnera. O zakázku v hodnotě několika milionů liber se údajně ucházejí společnosti z Nizozemska nebo Nového Zélandu. Britům se to sice moc nelíbí, ale mají to marné. Tak trochu zaspali dobu. Na druhou stranu se už těší, až jim do mobilu přijde upozornění, že si mají přibalit do tašky deštník.

Iveta Křížová pracuje jako novinářka od roku 2002. Působila v zahraničních redakcích deníků Dnes, Práva a serveru Novinky.cz, zabývala se především problematikou EU. Evropské projekty řešila i v PR agentuře Interel. Do Strategie nastoupila v roce 2007, po mateřské dovolené se do ní vrátila v roce 2014.

Chcete něco dodat? Souhlasíte, nebo jste proti? Reagujte prostřednictvím facebookových komentářů, které můžete psát přímo zde pod článkem.

Autor: Iveta Křížová, Strategie
 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!