Google retrostylem nového loga lže | E15.cz

Google retrostylem nového loga lže

Google retrostylem nového loga lže
Blog Tomáše Lemešaniho
• 
ZDROJ: Strategie
7. září 2015 • 12:33
Tomáš Lemešani
Google představil nové logo. Zpátečnická vizualizace je ovšem v ostrém kontrastu s tím, jak společnost plánuje zasáhnout do životů každého nás. A věřte, že zasáhne. Bez výjimek. Nepotřebujete smartphone, můžete utéct i na chatu do přírody, firma Google za vámi dříve nebo později přiběhne, a ani nebudete tušit, že je součástí vaší idyly.

Změna loga Googlu nepřišla jen tak z dlouhé chvíle. Vyžadovala si to funkcionalita služeb technologického gigantu. Ačkoli nové logo co se týče barev a tvarů nepůsobí pokrokově, spíše naopak, to hlavní – funkcionalita – jde vpřed, jak jsme u Googlu zvyklí.

Stručně řečeno, jednodušší logo přinesl Google proto, aby zjednodušil život. Anebo ne život, ale vyhledávaní v internetovém obsahu určitě. Jednodušší vizualizace totiž zpřístupňuje hlasové vyhledávaní obsahu i ve vlajkové lodi produktů společnosti – Google Chrome. Na počítač tedy stačí, mluvit, nemusíte do něj psát. Hezké, ne?

Ale ne pro každého. Čím dál tím víc se ozývají hlasy o zásazích do soukromí. Při hlasovém vyhledávání Googlu využívá služba mikrofon počítače. Jak ukázaly hackerské pokusy, je poměrně jednoduché využít tuhle funkci k nahrávání vašeho hlasu i bez vašeho vědomí.

A to není vše. Soukromí bude novými výrobky zasaženo i po stránce výběru informací. Co nevidět si už nebudete moci říct, zda chcete tu kterou reklamu vidět. Představte si, že vám doma dojde salám. Lednice vám pak sama nový salám objedná a ještě vám na projektoru pustí reklamu, proč si daný produkt vybrala. Sci-fi? Ani ne…

Google, ohřej mi párek

Nový software Googlu nazývaný Brillo přinese zcela nové návyky konzumentů, a tedy i nové strategie reklamních kampaní. Brillo je vlastně platforma, která dá malý mozek vašim spotřebičům. Nebudu pasivní, ale stanou se aktivními členy domácnosti.

Když třeba půjdete z práce domů, auto nahlásí garáži, aby otevřela vrata, rozsvítila, spustila topení, ve druhém patře i televizi a aby vám pět minut po příchodu počítač přečetl elektronickou poštu. Vše půjde samo a vy budete moci jen líně oddychovat.

Stejně líně ovšem přistoupíte k výběru informací. Jak zabránit, aby vám Google nenaservíroval přes televizi, počítač nebo radiobudík skrytou či přímou reklamu? Nijak. Časem to prostě přestanete hlídat. Reklama se jednoduše stane součástí každodenní rutiny a bude všude přítomná.

Reklama v ložnici

Google plánuje revoluci veškerého marketingového prostoru. Zarážející je míra, jakou dokáže shromáždit detaily o jednotlivých uživatelích a jejích konzumních návycích. Pomocí služby Android Pay lze dnes třeba díky otiskům prstů autorizovat nejrůznější elektronické platby. Když se v databázi k otisku prstu přidá i nahrávka vašeho hlasu, předmětů, které na internetu vyhledáváte a zboží, které přes internet nakupujete, Google si o vás vytvoří zcela unikátní medailonek.

Jistě, bez vašeho vědomí informace marketingovým firmám nesmí prodat. Při tom množství formulářů s povolováním služeb si ovšem povolení se zpracováním osobních údajů ani nevšimnete.

Google nám retrostylem loga lže. Vizuální stránka vás uspává, ale reklama se vám internetem line přímo do ložnice. Bojovat proti tomu nelze. Chytré firmy by proto měly na chytrý marketing myslet už dnes.

Tomáš Lemešani pracuje jako novinář od roku 2008. Věnuje se zejména byznysu, kauzám a transparentnosti. Od roku 2012 spolupracuje s Mladou frontou – s deníkem E15 a měsíčníkem Strategie. Vyzkoušel si i pozici editora E15.cz. Jako freelancer provozuje vlastní web Biztweet.eu a spolupracuje s dalšími českými a slovenskými tituly.

Chcete něco dodat? Souhlasíte, nebo jste proti? Reagujte prostřednictvím facebookových komentářů, které můžete psát přímo zde pod článkem.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!