Marketing pro gastronauty aneb Nejezte blbě | E15.cz

Marketing pro gastronauty aneb Nejezte blbě

Marketing pro gastronauty aneb Nejezte blbě
Blog Aleše Hudského
• 
ZDROJ: Strategie
1. června 2015 • 11:28
Pavel Maurer, původně novinář a manažer Ogilvy, si našel produkt snů. Díky oblasti gastronomie by se dal nazvat „Hrnečku vař“. Před 15 lety objevil bílé místo na českém trhu, když vypozoroval příklon Čechů k vyhledávání kvalitních restaurací.

Prvním Mauerovým produktem byla česká obdoba michelinského gastroprůvodce pod názvem Grand Restaurant. Pak vznikly další: Prague Food Festival, jehož 9. ročník proběhl o víkendu v zahradách Pražského hradu, kde lze top jídla top českých restaurantů ochutnat v degustačních porcích za zlomek jejich ceny v restauraci, a Grand Restaurant Festival, který využívá obchodně „mrtvého“ povánočního období a nabízí zlevněné menu přímo v restauraci. Zdatný marketér navíc založil cestovní gastroagenturu a jedlíky vozí za skvělým jídlem do zahraničí.

Přestože je Maurerův koncept houfně kopírován, jeho akcím se stále daří. Proč?

Síla tradice. Byl první a jeho značka je synonymem gastronomických akcí. Síla produktu. Akce dovedl do všech regionů, umí je zobchodovat.

Síla sloganu. Vymyslel jednoduchý, ale přesný: Nejezte blbě. S tím má každý z nás své zkušenosti – kdo by si rád nenechal poradit, navíc top jídla dostane s magickou “slevou“.

Síla marketingu. Maurer prožil rozjezd reklamy v silné agentuře Ogilvy, své zkušenosti i zahraniční podněty umí dobře prodat. Nabízí špičková jídla ve špičkových restauracích za přijatelnou cenu pro všechny. Výběr jídel i termínů je sice omezen, ale nekupte to…

Síla osobnosti. Je to prostě sympaťák, který neoslňuje mírou své „prožranosti“. Na své značce stále pracuje, v médiích se často ukazuje jako jistý gastroguru.

Dá se mu tedy něco vytknout? Snad to, že v honbě za novinkami dál nerozvíjí ty z předchozích let nebo že někdy příliš vychází vstříc partnerům akce (jak tomu bylo letos u řízené degustace vody „aquasommeliérkou“ podle „vodní karty“ Kofoly). Ale možná ze mě mluví jiné chutě, protože já víc času trávil ve stanu pivního partnera Lobkowicz a sjížděl jejich „pivní kartu“…

Aleš Hudský působil dříve jako redaktor Strategie a šéfredaktor titulů Mladé fronty Marketing magazine a S Gastro. Pro Strategii dnes externě připravuje rozhovory s osobnostmi médií a marketingu, o gastronomii píše především na web E15.cz. Působí i jako producent mezinárodních filmových projektů a znalostí tohoto prostředí využívá k vlastní publicistické činnosti.

Chcete něco dodat? Souhlasíte, nebo jste proti? Reagujte prostřednictvím facebookových komentářů, které můžete psát přímo zde pod článkem.

Autor: Aleš Hudský, spolupracovník Strategie
 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!