Milionové blogy. Kdo letos přilákal nejvíc čtenářů | E15.cz

Milionové blogy. Kdo letos přilákal nejvíc čtenářů

Milionové blogy. Kdo letos přilákal nejvíc čtenářů
Blog Richarda Guryči
• 
ZDROJ: Strategie
27. prosince 2016 • 12:00

Pojďme pomyslně uzavřít rok 2016 letmým nahlédnutím na žebříčky blogů, které k sobě letos z různých důvodů přitahovaly pozornost čtenářů.

V kategorii těch celkově nejpopulárnějších a nejsledovanějších blogů se už nějakou dobu nic moc nemění. Pořád vede Huffington Post, který měl v prosinci kolem 110 milionů unikátních návštěvníků. Označovat Huffington Post za blog je samozřejmě problematické, protože za více než deset let existence pěkně vyrostl. Je však stále vnímán jako určitá alternativa ke klasickým zpravodajským webům a podle všeho lidi nepřestává bavit. Nezměnil to ani fakt, že letos rezignovala na místo šéfredaktorky jeho zakladatelka Arianna Huffingtonová.

Blonďatý salát

O něco více se představě osobního přístupu a autenticity blíží blogy o módě. Nejčtenější bloggeři ovšem v módní branži patří mezi uctívané celebrity s nemalým vlivem. Web Fashionista nedávno zveřejnil už tradiční seznam aktuálně nejvlivnějších módních blogů. V jeho čele opětovně ocitl blog s názvem Blonde Salad, který vytváří v Americe usazená Italka Chiara Ferragniová. Kombinací fotografií s vlastními outfity, vtipných postřehů, drbů a reportování o VIP večírcích se jí podařilo získat úctyhodných 5,6 milionu followerů na Instagramu a další více než milion lidí ji sleduje na Facebooku.

Hluboká práce v Jungově věži

Pro spoustu lidí je popularita blogů z módní branže nepochopitelná podobně jako masová sledovanost hvězdných youtuberů. Ale atraktivita obsahu pro miliony čtenářů, přesněji řečeno čtenářek je v tomto případě neoddiskutovatelná a analýzy úspěchu těchto blogů zpravidla nedochází k žádným překvapivým závěrům: vždy jde o šťastně zvolenou kombinaci jednoduchého sdělení s dostatečnou dávkou nadhledu a vtipu a k tomu schopnost prezentovat obsah blogu jako deník o splněných snech.

Politika zleva zprava

V případě nejvlivnějších bloggerů píšících o politice jde především o exkluzivní obsah a insiderské informace, které mohou za určitých okolností pohnout světem. Mimořádné pozornosti všech, kteří sledují americkou politiku, se těší například blog Politico. Politiku a byznys ve Washingtonu mapuje od roku 2007, dnes má téměř dva a půl milionu followerů na Twitteru a pochopitelně se rozrostl do podoby regulérního zpravodajského a komentátorského serveru.

Chcete-li osobněji laděný a přesto mimořádně sledovaný a vlivný politický blog, stojí za pozornost MichelleMalkin.com. Jeho autorka, zkušená sloupkařka a autorka několika knih Michelle Malkinová, je považovaná za razantní, dokonce až agresivně přímočarou zastánkyni konzervativních hodnot. Kanadského premiéra Justina Trudeaua neváhá nazvat komoušem s dětskou tvářičkou, pouští se do boje za pekaře obviněného z rasismu poté, co chytil a zranil zloděje zboží ze svého obchodu.

Vše o reklamě a médiích čtěte na webu Strategie.cz

Autor: Richard Guryča (Strategie)
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!