Příroda shání reklamku | E15.cz

Příroda shání reklamku

Příroda shání reklamku
Iveta Křížová
• 
ZDROJ: Strategie
10. května 2016 • 12:00
Hledá se kreativec, který vymyslí reklamu na přírodu. Cílová skupina: děti. Zadavatelé: rodiče. Takhle nějak by mohl vypadat inzerát, pod který by se podepsala většina českých rodičů. Shodují se totiž na tom, že děti jsou málo venku.

Podle průzkumu „České děti venku“, který na reprezentativním vzorku 1515 českých dětí a stejném počtu jejich rodičů realizovala Nadace Proměny Karla Komárka, se 81 procent rodičů domnívá, že děti potřebují být venku každý den, stejně tolik jich pak považuje nedostatek kontaktu s přírodou u dnešních dětí za velký problém. Souhlasí nicméně s tím, že se tento problém týká také dospělých.

Rodiče si zároveň myslí, že děti tráví příliš mnoho času u elektronických médií a považují je za největší překážku, která dětem brání být více venku. Na internetu, sledováním televize nebo DVD, hraním počítačových her a poslechem hudby děti ve všední den průměrně stráví 4 hodiny a 14 minut, což je o více než dvě a půl hodiny více, než kolik času pobývají ve všední dny venku.

Za vším hledej školu

Výzkum také přináší odpověď na otázku, jaké možnosti trávit čas venku dává dětem školní docházka. Z odpovědí dětí a jejich rodičů vyplývá, že během výuky se dostane ven jen asi osm procent dětí. O něco málo lepší byla situace o přestávkách. Přestože většina českých škol má na svém pozemku nebo v těsné blízkosti sportoviště, hřiště, zeleň nebo park, málokterá toho využívá. Dvě třetiny českých rodičů se přitom domnívají, že by školy měly do svého venkovního prostředí více investovat.

Dnes je tak nějak módní strefovat se se vším do škol a učitelů. Většina rodičů od učitele očekává, že jejich ratolest naučí nejen číst, psát a počítat, ale i slušně mluvit, nemlaskat u jídla, mít si ruce po záchodě, zdravit, poděkovat a teď už i chodit do přírody. Ale ruku na srdce, kdo děti vyzbrojuje telefony, tablety, televizí a jinými výdobytky moderní civilizace? Navíc děti většinou jen kopírují to, co u nás rodičů vidí. Takže až nás uvidí na procházce venku, v přírodě, třeba do ní s chutí také vyrazí. Není nic snazšího (nebo těžšího?) než to zkusit.

Iveta Křížová pracuje jako novinářka od roku 2002. Působila v zahraničních redakcích deníků Dnes, Práva a serveru Novinky.cz, zabývala se především problematikou EU. Evropské projekty řešila i v PR agentuře Interel. Do Strategie nastoupila v roce 2007, po mateřské dovolené se do ní vrátila v roce 2014.

Chcete něco dodat? Souhlasíte, nebo jste proti? Reagujte prostřednictvím facebookových komentářů, které můžete psát přímo zde pod článkem.

Autor: Strategie, Iveta Křížová
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!