Štěstí, lenost a intuice fungují i v televizi | E15.cz

Štěstí, lenost a intuice fungují i v televizi

Štěstí, lenost a intuice fungují i v televizi
Dříve se novináři přesouvali z deníků a magazínů do televizí, dnes se vrhají do světa on-line.
• 
ZDROJ: Repro Strategie
30. června 2016 • 07:59
Seznamu sice nevyšlo, aby se mohl poměřit s ostatními televizemi v soutěži TýTý, přesto nakonec dosáhl svého. Jeho kultovní seriál Kancelář Blaník a další pořady se od konce května začaly objevovat v chytrých televizích čtvrtého digitálního multiplexu.

Nejnavštěvovanější domácí server ještě více vyostřil boj o diváka a pravděpodobně nakopl i ty nejpravověrnější televizní staromilce, kteří pořád ještě žili v představě, že postavení velké domácí televizní čtyřky nemůže žádný internetový hráč nikdy ohrozit.

Stream.cz, Novinky.cz či Super.cz se stávají jedním z hlavních zdrojů zábavy a zpravodajství, a proto je celkem logické, že se jejich program postupně přesouvá rovněž na místo, kde jej mohou sledovat další statisíce diváků. Připočteme-li k tomu skutečnost, že by se měl na novém kanálu v budoucnosti vysílat také sportovní, ženský a dětský obsah, lze téměř s určitostí mluvit o tom, že se opravdu rodí další plnohodnotná televize. Vize, podle níž se internet dostane k divákovi prostřednictvím obrazovky, nabírá prvních konkrétních obrysů.

Nutno dodat, že Seznam není jediný, kdo se pokouší zpřístupnit on-line obsah širšímu okruhu zájemců. Česká televize se o to snaží prostřednictvím svého sportovního a zpravodajského iVysílání, Nova má své TN.cz a Voyo.cz a Prima před pár lety vsadila na bývalého šéfa marketingu vyhledávače Centrum.cz a poté i ředitele internetu Novy Daniela Grunta, jemuž se v oblasti nových médií podařilo k televiznímu obsahu přilákat desetitisíce těch, kteří by si jinak možná bednu nepustili ani omylem. S živými on-line přenosy z domácí fotbalové ligy pak přede dvěma roky přišel třeba i mediální dům Czech News Center.

Rozdíl mezi internetem a televizí se stírá. Velcí zadavatelé se dnes soustřeďují především na televize a digitální obsah. A přežije jen ten, kdo se uvedenému trendu přizpůsobí. Aplikace jako Android TV, Samsung TV, Windows Phone či Apple TV jsou běžnou součástí života současných konzumentů mediálního prostoru. Tak jako se dříve část novinářů se zkušenostmi z deníků a magazínů přesouvala do televizí, tak se v posledních několika letech mnozí z nich vrhají do světa on-line.

Samotný Ivo Lukačovič, který na myšlenku založit Seznam přišel prý v devadesátých letech spíše jen náhodou, asi netušil, že bude jednoho dne provozovat vlastní televizi. Tři vlastnosti, o něž se údajně tehdy opíral, tedy štěstí, lenost a intuice, se mu vyplatily i tentokrát.

Autor: Strategie, Jan Podaný
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!