Za meldonium se platí | E15.cz

Za meldonium se platí

Za meldonium se platí
Blog Lucie Bednárové
• 
ZDROJ: archiv
18. dubna 2016 • 13:27
Ještě před několika lety by si světová tenisová hvězda ruského původu Maria Šarapovová mohla téměř s jistotou vsadit na to, že jednou uzavřené sponzorské kontrakty jsou svaté a jen tak něco je nepřetrhá.

Rok 2016 definitivně potvrdil, že sportovci musí počítat s tím, že i sebemenší přešlápnutí může znamenat konec dlouholetých partnerství a ve výsledku pořádnou díru do jejich rozpočtu, na kterém do značné míry závisí jejich sportovní aktivity. A je to logické. Velké společnosti, které spolu s penězi vkládají do rukou sportovců i své jméno, nechtějí riskovat, že se jim investice nevyplatí a že navíc ze svazku vyjdou s pošramocenou pověstí.

Podobnou zkušeností prochází nyní i Šarapovová, která ať už vědomě, nebo z pouhé nepozornosti přešla informaci, že lék meldonium, jenž dlouhodobě užívala, se od začátku nového roku ocitl na seznamu zakázaných látek. Ještě než stačila opustit místnost, kam narychlo svolala tiskovou konferenci, kde překvapeným novinářům novinku oznámila, se od ní jak na běžícím páse začali odvracet důležití partneři. Kvůli dopingovému prohřešku s ní přerušily spolupráci hned tři významné společnosti: americká společnost Nike, švýcarský výrobce hodinek Tag Heuer a německá automobilka Porsche.

Jediný, kdo dosud pětinásobnou vítězku grandslamových turnajů nezavrhl, je výrobce tenisových raket Head. Vedení společnosti jí prý fandí, a to dokonce natolik, že s ní prodlouží smlouvu, protože věří, že meldonium neužívala pro to, aby zlepšila své výkony na kurtu, ale kvůli vleklým zdravotním problémům. Dokonale zvládnuté PR Šarapovové, která se rozhodla veřejně uznat své pochybení a nečekat, až s obviněními přijde Mezinárodní tenisová federace, zdá se, zafungovalo. Jen aby Head nelitoval.

Své by mohl vyprávět zmiňovaný Nike vyrábějící hlavně sportovní oblečení a potřeby. Před několika lety do poslední chvíle vytrvale stál za svou přední marketingovou tváří, fenomenálním cyklistou Lancem Armstrongem, který čelil obviněním ze systematického dopingu. Americký sportovec, který sedmkrát v řadě triumfoval v nejprestižnějším cyklistickém závodu světa Tour de France (o tituly pak kvůli dopingové kauze přišel) a sympatie si získal i kvůli překonané rakovině varlete, nejprve mlžil, poté všechny přesvědčoval o své nevině, aby nakonec v talk show Oprah Winfreyové kápl božskou a doping přiznal. Utřel nejen Armstrong, ale i Nike.

Lucie Bednárová pracuje jako novinářka od roku 2009. Dlouhodobě se věnuje problematice EU, o které píše v tuzemsku i zahraničí. Od roku 2011 vede redakci webového portálu EurActiv.cz. S měsíčníkem Strategie spolupracuje od roku 2015.

Chcete něco dodat? Souhlasíte, nebo jste proti? Reagujte prostřednictvím facebookových komentářů, které můžete psát přímo zde pod článkem.

Autor: pro Strategii, Lucie Bednárová, šéfredaktorka EurActiv.cz
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!