V zrcadle: Jenda Žáček, Aspen Institute Prague | E15.cz

V zrcadle: Jenda Žáček, Aspen Institute Prague

V zrcadle: Jenda Žáček, Aspen Institute Prague
Jenda Žáček, Communication & PR manager Aspen Institute Prague, se snaží nespoléhat jen na jedno médium a dělá si obrázek v kontextu.
• 
ZDROJ: Repro Strategie

red

Jenda Žáček, Communication & PR manager Aspen Institute Prague, se snaží nespoléhat jen na jedno médium a dělá si obrázek v kontextu. „Sahám k českým i zahraničním zdrojům. A pochopitelně k sociálním sítím – nejen skrze ně se snažím vnímat i jednotlivce, kteří nemediují svá sdělení institucionalizovaně prostřednictvím redakcí. Přátele a lidi obecně vnímám jako největší zdroj inspirace,“ říká.

Jaká reklama vám v poslední době nejvíc vadí, jaká je naopak oblíbená?===== =====

Vždy a znovu mě překvapuje svou nechutností legendární Pila Pasák. Je to něco, pro co asi nenajdu pochopení z pohledu lidského ani z marketingového. Obecně mě rozčilují reklamy, které ponižují nějakou skupinu lidí, anebo hloupé politické reklamy. Naopak mě baví věci, které dělá Honza Látal a Družina, protože mi dávají smysl – třeba „Vietnamcům se netyká!“ bylo fajn a šlo rovnou na budku, smysl mi dávalo i „Jsme v tom společně“ od HateFree.

Jaké jsou vaše nejoblíbenější značky?

Nejspíš moje profesní deformace způsobila, že se mi nejvíce líbí značky, které nejsou vidět – ty si rád oblékám a používám. Někdy si dokonce odpárávám značky a cedulky z oblečení. Jo, je to trochu úchylka. Pochopitelně ale umím ocenit i dobře řízenou značku: pochvalu by ode mě dostal třeba Zoot, Junák – český skaut, který právě rebranduje –, zmíněné HateFree nebo Český rozhlas. Ze zahraničních mě baví například Bellroy.

Co pro vás osobně znamená obor, ve kterém působíte?

Komunikace je zajímavá hned z několika důvodů: především komunikujeme, aniž chceme, takže je všudypřítomná. Zároveň je to způsob, jak být v kontaktu s lidmi. Je to aplikovaná psychologie a to je velká zábava! Umožňuje mi propojovat a poznávat lidi, se kterými bych se jindy neměl možnost setkat. A komunikací taky můžu ovlivnit nebo podpořit užitečné projekty, které bych nikdy nemohl realizovat sám.

Co vás v oboru aktuálně nejvíce štve?

Trápí mě problematika vlastnictví médií v Česku i v zahraničí. Berlusconizace českých médií je čím dál hmatatelnější a to není situace, se kterou bych se chtěl smířit. Vždy když to někde zmíním, otevře to velkou diskuzi nad (ne)ovlivňováním redakcí a obsahu. Je důležité o tom vést veřejnou debatu a zároveň přemýšlet nad tím, jak nastavit taková pravidla, aby média mohla fungovat svobodně.

Kde byste si přál být ve své kariéře za deset let?

Beru si jako osobní výzvu přijít na to, jak by šlo skloubit digitální nomádství s komunikací a samozřejmě s rodinou. A i když mě výzvy baví, myslím, že na deset let je to práce až až…

Autor: red
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!