Česká spořitelna slaví 190 let časosběrnou kampaní | E15.cz

Česká spořitelna slaví 190 let časosběrnou kampaní

Česká spořitelna slaví 190 let časosběrnou kampaní
Z natáčení kampaně České spořitelny
• 
ZDROJ: archiv

Strategie, Petr Novotný

Česká spořitelna spustila oslavy 190. výročí svého založení. Svou činnost zahájila jako Schraňovací pokladnice pro hlavní město Prahu a pro Čechy 12. února 1825, v den narozenin císaře Františka I.

„190 let znamená deset generací, přitom běžná lidská paměť dosáhne jen k prarodičům. Když jsme se ptali lidí na ulicích, jak stará podle nich Česká spořitelna je, tipovali dvacet až padesát let. Životnost běžné firmy je přitom necelých dvacet let,“ řekl na tiskové konferenci ke spuštění kampaně Josef Havelka, ředitel Communications hubu spořitelny.

Narozeninový spot shrnuje těchto 190 let ve 30 vteřinách, které natočil režisér Tomáš Mašín technikou časosběrnosti. Budova spořitelny je centrálním bodem klipu, kolem ní se mění krajina, budovy i lidé podle návrhu uznávané scénografky a set designérky Markéty Kořínkové.

„Spot jsme točili hlavně v ateliéru, kde vznikly záběry s lidmi a stroji tak, aby posléze seděly osy, zbytek jsme dělali v počítači,“ řekl Mašín. Oproti standardnímu dvoudennímu natáčení vznikal tento klip dva a půl měsíce.

„Kampaň byla náročná na poskládání a postprodukci, tato práce se dosti vymyká standardu u nás i v zahraničí,“ řekla kreativní ředitelka agentury Young & Rubicam Tereza Svěráková, která za spotem stojí. Kampaň pro spořitelnu je její první zakázkou v nové agentuře, kam přešla z Leagas Delaney. Svěráková nicméně není autorkou kreativy, ta byla v době jejího příchodu hotová, a tak pouze dohlížela na výrobu.

Marketingová oslava

„Je to typ spotu, kde má být divák vtažen a opakovaným přehráváním objevovat nové a nové detaily,“ popisuje Svěráková.

„Pro diváky jsme navíc připravili hádanku – do klipu jsme záměrně umístili jednu chybu, malou, ale výraznou. Na sociálních sítích kolem toho patrně postavíme soutěž, která má za cíl ještě zvýšit sledovanost kampaně,“ dodává Josef Havelka. V plánu je také představení „making off“ videa.

Jak se kampaň natáčela

Havelka nechtěl prozradit, kolik kampaň stála s tím, že v tomto případě o peníze nejde. „Nejde o produktovou kampaň – víc je to oslava než marketingová akce. Proto ani neplánujeme žádnou mediální masáž, spot budeme opatrně nasazovat, oslava a s ní i kampaň se potáhne celým rokem.“ Letos se proto spořitelna bude prezentovat pod novým výročním logem.

Slavnostní emblém České spořitelnySlavnostní emblém České spořitelnyAutor: archiv
Slavnostní emblém České spořitelny

Kromě televizního spotu, který samozřejmě poběží i na YouTube, chystá Česká spořitelna další aktivity, na jejichž koncepci však teprve pracuje. Spojit se nicméně míní s Rudolfinem a festivalem světla Signal.

Autor: Strategie, Petr Novotný
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Mohlo by vás zajímat