Kampaň Chodící lidé tentokrát pracuje se skutečnými lidmi | E15.cz

Kampaň Chodící lidé tentokrát pracuje se skutečnými lidmi

Kampaň Chodící lidé tentokrát pracuje se skutečnými lidmi
Chodicí lidé
• 
3. ledna 2014 • 11:21
„Nedejte na první dojem!“ Tak zní základní poselství třetí vlny sociální kampaně chodicilide.cz, která začala 25. prosince a poběží celý leden. Jejím cílem je měnit postoj veřejnosti k lidem se zdravotním postižením.

Na rozdíl od předcházejících vln, které pracovaly s metaforou létání jako normální lidskou vlastností a chozením jako druhem postižení, se hlavními postavami letošních spotů stali skuteční lidé. „Kampaň se vrací na zem, mezi naše sousedy, kolegy a kamarády, kteří sice mají nějaké ty zvláštnosti, ale přesto pracují, sportují, věnují se umění, milují, vychovávají děti,“ říká Slávka Hocká z Nadace Sirius. „Tentokrát nebudeme mluvit my, ani najatí herci nebo romantická metafora. Dáme prostor samotným lidem s postižením,“ dodává.

Kampaň chodicilide.cz začala v roce 2010 jako reakce na rozsáhlý průzkum situace rodin dětí se zdravotním postižením. Mezi nevýznamnějšími problémy tehdy děti i jejich rodiče a pečovatelé uváděli postoj veřejnosti vůči lidem s postižením. Od té doby proběhly dvě vlny kampaně v médiích, workshopy na základních a středních školách, tvůrčí výzva pro studenty i úspěšná interaktivní výstava Moje cesta na výstavišti v Praze-Holešovicích. V současné době probíhají semináře ve školách a v přípravě je pokračování interaktivní výstavy, tentokrát nazvané Naše cesta, v Brně na začátku léta a v Praze na podzim 2014.

TV spot1

TV spot2

Autor: rap
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!