Kampaň ČNB: Peníze jsou stále na útěku | E15.cz

Kampaň ČNB: Peníze jsou stále na útěku

Kampaň ČNB: Peníze jsou stále na útěku
Microsite ČNB "Peníze na útěku" od Symbia
• 
ZDROJ: Symbio

Petr Novotný (Strategie)

Česká národní banka a agentura Symbio spustily web, který poskytuje odlehčenou formou finanční vzdělávání.

Microsite České národní banky Penizenauteku.cz je zaměřená zejména na mladé lidi, a kromě rad a tipů, jak řešit konkrétní životní situace, se z velké části věnuje i plánování rodinného rozpočtu. Web se zároveň snaží překonat bariéru toho, že se téma zdá být moc náročným.

„Vycházeli jsme z toho, že řešení musí být co nejjednodušší – nejhorší je totiž počáteční paralýza z toho, že je tematika moc složitá a nikomu se vlastně nechce řešit. Proto jsme si řekli, že rozpočet přeci už každý má a jde jen o to, naučit se ho používat. A i když děláme web, stačí vám k tomu tužka a papír,“ říká Anna Řeháková, account manažerka agentury Symbio. Tým Symbia na webu pracoval od konce loňského roku.

Microsite ČNB "Peníze na útěku" od SymbiaMicrosite ČNB "Peníze na útěku" od SymbiaAutor: Symbio

Klíčovými postavičkami Penizenauteku.cz jsou proto kreslená mince a bankovka. "Kreslený styl dovoluje vyjádřit mnohem větší nadsázku, vtip či stylizaci. Postavičky mincí a bankovek pomáhají dokreslit a dovyprávět ve svých epizodách základní motto webu. Jsou to vedle karet hlavní obyvatelé našich peněženek. Vizuálně jsou také vhodnými charaktery pro vyjádření příběhů uvnitř peněženky. Jejich animované etudy nás mohou pobavit, což třeba excelová tabulka nezvládne," vysvětluje volbu charakterů a vizuálního stylu Jakub Ryvola, teamleader grafiků Symbia.

Symbio získalo komunikaci značky Kneipp

"Cílová skupina jsou převážně mladí lidé, takže vedle samozřejmé jednoduchosti, přehlednosti a edukace, měl web také pobavit. Zároveň je to web velmi tradiční a důležité národní instituce, což vyžaduje dobrým způsobem skloubit mladistvou hravost a konzervativní status. Proto jsme zvolili velmi decentní, brandovou barevnost a čistý design," dodává Ryvola.

Kromě rozpočtu na webu zájemci najdou informace o finančních službách nebo také jednoduché „taháky“ – ty slouží jako rychlá pomoc v jednotlivých životních situacích. Své znalosti si může každý ověřit ve třech kvízech v různých úrovních obtížnosti.

Autor: Petr Novotný (Strategie)
 

Hlavní zprávy

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!