Makro slaví 50. výročí brandovou kampaní | E15.cz

Makro slaví 50. výročí brandovou kampaní

Makro slaví 50. výročí brandovou kampaní
Nová kampaň společnosti Makro Cash & Carry k 50. výročí založení firmy
• 
ZDROJ: Makro

Strategie, Petr Novotný

Už 12. března spouští společnost Makro Cash & Carry celosvětovou kampaň spojenou se změnou značky, u nás bude mít podobu lokálních adaptací pod krédem „vy & makro“. Celoročními komunikačními aktivitami chce společnost podpořit zejména individuální spolupráci s malými a středními podnikateli. Nově cílí rovněž na mladší zákazníky.

Kampaň „vy & makro“ spustí Makro Cash & Carry 12. března celosvětově v rámci oslav 50. výročí založení firmy. Jednotná kampaň vznikla v domovské zemi firmy Německu, ve všech zemích, kde společnost působí, ji však doplní i lokální adaptace. Českou kreativu má na starosti agentura Grey, nákup médií zajišťuje Mediacom.

„Středobodem vizuálů a videí jsou autentické příběhy vybraných zákazníků Makra a také zaměstnanci, které můžete potkat v jednotlivých pobočkách. Pro každou kategorii prodeje je určen jeden vizuál s oborovým claimem,“ řekla Marcela Syrovátková, vedoucí komunikace značky Cash & Carry ČR.

Silná důvěryhodná jména Makro plánuje využít i pro variace slova „vy“ v novém brandu: jeden z hrdinů nové kampaně, známý kuchař Jaroslav Sapík, se tak dostává do spojení „vy & makro – Jaroslav Sapík & makro“. Krédem „Sapíkova vizuálu“ pak je „Pro všechny, kteří berou rádi věci do svých rukou“. Nabídku hrnců a dalších kuchyňských potřeb zase podporuje claim „Pro všechny, kteří milují heavy metal“.

Nová kampaň společnosti Makro Cash & Carry k 50. výročí založení firmyNová kampaň společnosti Makro Cash & Carry k 50. výročí založení firmyAutor: Makro

„Naše zákazníky a zaměstnance jsme zachytili při jejich každodenní práci – chceme tak ukázat, že bez vášně a úsilí podnikat nelze. Makro stojí na jejich straně. Jejich růst je pochopitelně i naším růstem,“ přibližuje letošní kampaň Axel Hluchy, generální ředitel společnosti Makro Cash & Carry ČR, která u nás drží čtvrté místo v žebříčku podílu na trhu.

„Se segmentem malého a středního podnikání jsme existenčně propojeni, daří se nám budovat se zákazníky osobní vazby. Posloucháme, co potřebují. A víme, že segment drobného podnikání potřebuje v Česku silnou podporu,“ přidává se ředitel nákupu Jan Žák. „Posilujeme 1 to 1 komunikaci – nejsme už jenom jeden obchod, ale pokrýváme maximum možností trhu,“ dodává Žák.

Makro & komunikace

Kromě vlastních propagačních kanálů, jakými jsou letáky a další instorová média, využije Makro po dlouhé době i externí média, konkrétně tisk (B2B tituly, deníky a společenské týdeníky), rozhlas (síť RRM a MMS), online a venkovní reklamu.

Podstatnou roli pak sehraje digitální komunikace. Vedle klasické e-mailové komunikace spustí Makro 12. března nové webové stránky a aplikace pro chytré telefony i tablety, v digitálních médiích bude komunikovat dlouhodobě a cíleně. „Nárůst této komunikace do budoucna bude rozhodně zajímavý,“ slibuje Marcela Syrovátková. „Průměrný věk držitele kartičky Makro je 50 let a my chceme digitální kampaní oslovit zejména mladou generaci,“ dodává Axel Hluchy.

Nová kampaň společnosti Makro Cash & Carry k 50. výročí založení firmyNová kampaň společnosti Makro Cash & Carry k 50. výročí založení firmyAutor: Makro

Jedna věc je ovšem online kampaň, druhá online objednávky a rozvážka – ty jsou dosud rezervovány zákazníkům, jejichž měsíční obrat přesahuje 50 000 Kč. „Uvažujeme však o tom, že tuto platformu otevřeme všem našim zákazníkům – nikdy ale nepůjde o B2C, vždy budou muset být držiteli naší karty,“ doplňuje Axel Hluchy.

Reklamní kampaň odráží výsledky rozsáhlého zákaznického průzkumu, který provedla mateřská společnost Metro Cash & Carry International v loňském roce v pěti zemích, včetně České republiky. Ukázalo se, že drobní podnikatelé chtějí být nezávislí a flexibilní, chtějí mít kontrolu nad svým byznysem a především chtějí zanechat i odkaz.

„Malé a střední podnikání, na které se především orientujeme, je zasaženo v složitém ekonomickém období krize jako první. Museli jsme rychle reagovat na změnu podmínek, a tak jsme rozjeli nové prodejní kanály. Nejdynamičtěji se rozvíjí Makro Distribuce podporovaná obchodními zástupci a online prodejem,“ vysvětluje Axel Hluchy.

Dovoz zboží přímo k zákazníkovi zavedlo Makro v roce 2008. Od té doby vzrostl jeho podíl na prodejích na desetinásobek a letos by měl dosáhnout až 16 %. Službu dosud ze 77 % využívají zákazníci segmentu HoReCa. V letošním roce se Makro zaměří na dovoz zboží v oblasti tradičního maloobchodu. V roce 2020 by pak Makro chtělo být v segmentu rozvážkové služby již lídrem.

Nová kampaň společnosti Makro Cash & Carry k 50. výročí založení firmyNová kampaň společnosti Makro Cash & Carry k 50. výročí založení firmyAutor: Makro

Big bang

Kromě kampaně plánuje Makro na letošek i další velkovýroční aktivity. Na podzim spustí padesátidenní promoční aktivitu „Big Bang“, už v dubnu ale vyhlásí cenu Dobrý podnikatel, kterou chce posílit image celého segmentu malého a středního podnikání. Soutěž bude určena všem drobným podnikatelům, tedy firmám o velikosti do 30 zaměstnanců, bez ohledu na registraci ve velkoobchodním řetězci. „Kritéria soutěže ale nebudou výkonnostní, důležité je, co kdo dokáže ve svém oboru, hledáme dobré příběhy pomoci,“ říká Axel Hluchy, generální ředitel českého Makra. Uspět mohou podnikatelé, kteří se svojí činností hlásí ke společenské nebo environmentální odpovědnosti.

Autor: Strategie, Petr Novotný
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!