Myslete na děti, nabádá kampaň proti rozvodům | E15.cz

Myslete na děti, nabádá kampaň proti rozvodům

Myslete na děti, nabádá kampaň proti rozvodům
Kampaň Nadace Naše dítě od FCB Czech
• 
ZDROJ: Nadace Naše dítě

Strategie, Petr Novotný

Až pětina rodičovských rozvodů znamená pro děti stejnou zátěž jako psychické týrání. Nadace Naše dítě proto startuje osvětovou kampaň Myslete na děti! z dílny FCB Czech.

Vysoká rozvodovost je v ČR stejně jako ve velké části Evropy bohužel standardem. Podle Českého statistického úřadu vydaly soudy v roce 2015 rozhodnutí o více než 26 tisících rozvodech, přičemž více než polovina z nich se týkala manželství s nezletilými dětmi. Rozvodem rodičů bylo zasaženo 23,2 tisíce nezletilých. Rozpady rodin, které tvoří nesezdané páry a jejich děti, bohužel nejsou evidovány.

Rozvod samotný je v současnosti jedním ze zásadních stresorů dospělých a stejně tak i dětí, které musí „válkám Roseových“ přihlížet. Dopady na dětskou psychiku mohou být podle psychologů a psychiatrů fatální. Stres, strach a úzkost, smutek, pocit vlastní viny za rozvod nebo poruchy spánku patří do dlouhého výčtu důsledků, který může končit až suicidalitou.

Nadace Naše dítě se osvětovou kampaní snaží, aby rozchody rodičů a jejich vyhrocené spory nezanechávaly hluboké rány na duši jejich dětí. Na microsite Mysletenadeti.cz apeluje, aby rodiče a všechny zúčastněné strany v rozchodových a rozvodových sporech jednaly primárně a především ve prospěch dítěte.

Kampaň Nadace Naše dítě od FCB CzechKampaň Nadace Naše dítě od FCB CzechAutor: Nadace Naše dítě

Koncept kampaně vymyslel Matěj Černý z agentury FCB Czech, která ho i graficky realizovala. Autorem fotografií je Dan Harvan zastoupený ateliérem Cash Only, který celé focení zařídil pro bono. Kampaň momentálně běží na CLV a B1 rámečcích v metru a na A4 formátech v tramvajích a na vlnách Českého rozhlasu je ke slyšení spot. Následující měsíc využije nadace i variapostery na nádražích

„Součástí kampaně bude i panelová diskuze s odborníky v červnu, v létě bude apel kampaně akcentován v rámci naší akce Běh pro srdcaře – v tomto projektu běžci svými uběhnutými kilometry přispívají nadaci a konkrétním dětem,“ řekl Strategii Jiří Cihlář z Nadace Naše dítě.

Autor: Strategie, Petr Novotný
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!