Sportovní hvězdy v kampani proti rakovině | E15.cz

Sportovní hvězdy v kampani proti rakovině

Sportovní hvězdy v kampani proti rakovině
Hlídej si mě! Kampaň Dialogu Jessenius s Gabrielou SOukalovou a Petrem Koukalem
• 
ZDROJ: archiv

Strategie, Petr Novotný

Biatlonistka Gabriela Soukalová a badmintonista Petr Koukal se stali hlavními protagonisty kampaně „Hlídej si mě“, jejímž cílem je představit speciální mobilní aplikace „Ruce na prsa“ a „Hlídač koulí“. Oba sportovci se prostřednictvím odvážných fotografií rozhodli upozornit na význam prevence při boji s rakovinou prsu a varlat.

Kampaň „Hlídej si mě“ je zaměřená na mladé lidi ve věku 15–30 let. Prostřednictvím přednášek a praktických ukázek na speciálních maketách bude probíhat edukace na středních a vysokých školách. „Od toho se bude odvíjet i následná komunikace na studentských portálech, diskusních fórech a interních sítích jednotlivých vysokých škol,“ řekla Strategii Kateřina Martykánová z obecně prospěšné společnosti Dialog Jessenius, která za kampaní stojí.

„Snahou kampaně je upozornit na problém výskytu rakoviny i u mladých lidí, naučit je samovyšetření a vysvětlit jim, proč by se mělo stát běžnou součástí jejich života,“ uvádí Michaela Tůmová z Dialogu Jessenius.

Prevenci napomůže chytrý pomocník do mobilních telefonů – pro dívky aplikace „Ruce na prsa“, pro muže „Hlídač koulí“, které připomínají správný čas na samovyšetření prsu a varlat. Jednoduché a přehledné aplikace nabízí kromě kalendáře i detailní popis samovyšetření a tipy, kam se obrátit pro odbornou pomoc, pokud při vyšetření ženy nebo muži zjistí problém. Obě aplikace jsou zdarma ke stažení na webech www.rucenaprsa.cz, www.hlidackouli.cz a v AppStore nebo na Google Play.

Nápad ze života

Autorkou společných fotografií Gabriely Soukalové a Petra Koukala je mladá fotografka Petra Ficová, která k projektu Ruce na prsa vytvořila již v minulosti sérii snímků zachycující mladé ženy, které si prošly onkologickým onemocněním a samy iniciovaly vznik projektu, aby na svých životních příbězích poukázaly na problém výskytu rakoviny prsu u mladých žen. Grafiku měl na starosti designér Zdeněk Krejčí alias Wert.

„Nápad na aktuální kampaň vznikl přímo ve společnosti Dialog Jessenius ve spolupráci s Petrem Koukalem, který sám s onkologickým onemocněním bojoval. Kampaň běží od konce listopadu a měla by být celoroční. Využívat bude hlavně PR aktivity a online marketing,“ dodává pro Strategii Kateřina Martykánová z Dialogu Jessenius.

Autor: Strategie, Petr Novotný
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!