Za rupturalismem stojí Lenovo | E15.cz

Za rupturalismem stojí Lenovo

Za rupturalismem stojí Lenovo
Rupturalismus od Lenovo
• 
ZDROJ: Gong

Strategie, Petr Novotný

Nový umělecký směr s názvem rupturalismus byl ve skutečnosti teaserem kampaně nerozbitného modelu od značky Lenovo. Za nápadem stojí agentury Bistro Agency, Gong a Bistro Social.

Rupturalismus odkazující na praskliny mobilních telefonů, které jsou přeneseny na malířské plátno, propaguje originálním způsobem smartphone Lenovo Moto X Force s nerozbitným displejem.

Reklamní kampaň cílí na mladé lidi, kteří tráví se svými telefony veškerý svůj čas a telefon je jejich hlavním spojením se světem. Lenovo tak reaguje na potřeby svých zákazníků, kteří kvůli prasklinám na displeji musí svůj mobil měnit častěji, než je potřeba.

„Podle našich průzkumů používá přibližně každý pátý uživatel smartphone s popraskaným nebo roztříštěným displejem. Moto X Force ale tak něco ho nezlomí,“ uvádí Aneta Fialová, marketingová manažerka společnosti Lenovo.

Hlavním uměleckým aktérem kampaně se stal malíř Aleš Růžička, který našel ve vizuálu rozbitých displejů spojnici se svými staršími obrazovými cykly „Vanitas“ či „Hřbitovní kvítí“, v nichž ho také zajímala pomíjivost lidského bytí i věcí s ním spojených. Růžička se plynule zapojil do kampaně, vytvořil několik uměleckých děl mapujících ruptury displejů mobilních telefonů, a umožnil tak vznik „reálného rupturalismu“.

„Fantaskní textury ruptur nás od začátku inspirovaly k úvahám o příbězích ukrytých za jejich vznikem. Staly se tak základem pro tvorbu rupturalistického konceptu. Ten do stávající podoby posouval každý člen týmu, klient, ale i Aleš Růžička. Teaserová část kampaně během několika dní od spuštění výrazně přerostla svůj formát. Možná nevytvořila nový umělecký směr, jak s nadsázkou hlásá, ale určitě se stala fenoménem, o kterém si lidé povídají,“ uvádí Pavel Flégl, Creative Director agentury Bistro Agency.

„Obrazy Aleše Růžičky i samotné praskliny telefonů lidé na sociálních sítích hojně sledovali, sdíleli a komentovali je. Sami od sebe začali také zasílat fotografie svých prasklých telefonů a sdílet své příběhy stojící za tvorbou jejich vlastních uměleckých děl,“ doplňuje Tomáš Vozáb, Managing Director PR agentury Gong.

Rupturalismus můžete prostudovat na stránkách Rupturalismus.cz, online galerie pak na Facebooku na stránce Rupturalismus.

Lenovo bude nadále pokračovat ve stopách rupturalistické kampaně, která bude přibližovat možnosti a variabilitu využití smartphonu Moto X Force. Na spolupráci s Alešem Růžičkou naváže výstava rupturalistických děl před OC Nový Smíchov.

Autor: Strategie, Petr Novotný
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!