Filip Švrček: Kombinujte média i v POP komunikaci | E15.cz

Filip Švrček: Kombinujte média i v POP komunikaci

Filip Švrček: Kombinujte média i v POP komunikaci
Filip Švrček
• 
ZDROJ: Jiří Černý

Pavel Pichl

Současnost přeje především kombinaci dříve nemyslitelných médií. Hitem je přidávání dalších dimenzí prezentace jako jsou například transparentní display, zvukové podbarvení nebo 3D laminace, říká Managing Director společnosti Top Advert Filip Švrček.

Na svých stránkách nabízíte kromě jiného i možnost individuálního řešení reklamních a prezenčních systémů. V jakém poměru volí firmy individuální řešení oproti standardní nabídce a proč tomu tak je?

Začnu od konce, tedy jak je to s tím poměrem. Co do množství zakázek převládají standardní produkty, ať už se jedná o roll-upy, vlajky či jiné zboží. Na druhou stranu, firmy si začínají uvědomovat, že jakákoli investice do propagace musí mít smysl a návratnost. A to je prostor pro individuální řešení. Zákazník nám sdělí svou představu, cíle, umístění a další informace o kampani. My pak vymyslíme vhodnou prezentační sestavu. Snažíme se přitom nejen splnit zadání, ale přidat i něco navíc. To něco navíc jsou především naše materiálové a technické inovace. Příkladem je aplikace 3D efektu (laminace) na prezentační stěny, kdy získáte výrazný vizuální efekt za minimální rozdíl v ceně oproti běžnému produktu. Je to řešení efektní, účinné a dostupné i malým firmám.

Čtěte také: Reklamní vozidla mají nové možnosti ve využití technologií


I v rámci POP a POS materiálů je nutné neustále inovovat. Jaké jsou podle vás současné trendy, co lze očekávat, že se chytne víc a při jakých příležitostech?

Současnost přeje především kombinaci dříve nemyslitelných médií. Hitem je přidávání dalších dimenzí prezentace – transparentní displej (produkt za průsvitnou obrazovkou), zvukové podbarvení, nové materiály (3D laminace), kombinace (podlahová grafika přechází ve vertikální prezentaci), produkty zakomponované v prezentaci atd. V první řadě jde o vtáhnutí zákazníka do děje. Tedy aby prezentace byla přitažlivá, sexy a říkala: Pojď blíž. Dotkni se mě. Vyzkoušej mě. Kup si mě! Atraktivita se pak přenáší na samotný produkt a ten se rázem ocitá v nákupním košíku. U novinek je nejdůležitější a také nejtěžší jejich aplikace. To se nám podařilo s 3D laminací na prezentačních stěnách. Tyto produkty byly s úspěchem použity na zahraničních výstavách, firemních akcích, obchodních centrech a dokonce i jako foto stěna pro světové celebrity. Věřím, že se nám to stejně podaří i se současnou novinkou, transparentním displejem.

Zmínil jste transparentní displeje a 3D laminace. O co přesně jde?

Je těžké představit si možnosti transparentního displeje bez reálné ukázky. Nicméně se o to pokusím. Transparentní display ukazuje propojení fikce s realitou. Skutečný produkt (např. běžecká bota) je umístěn v boxu, kde je místo přední stěny obrazovka, která je prostě průhledná. Na ní běží animace nebo reklamní spot (např. zpomalené záběry běžce), a divák tak vnímá nejen reklamu, ale po celou dobu i reálný produkt. Navíc tento box umístíme do prezentační stěny, na které je použita laminace s 3D efektem. Ta zaručeně přiláká pozornost všech kolemjdoucích. Je to technologie, která výrazně napomáhá zviditelnění grafických motivů, a to díky vystoupení buď celé grafiky, nebo jen dílčích prvků. Laminací je několik druhů s odlišnou strukturou a lomem světla. Objekty na ploše tak mohou vystupovat či se naopak nořit do hloubky. Propojením těchto dvou technologií s naší prezentační stěnou nastane následující. Zákazník je jak na udici z dálky přitažen blýskavým 3D efektem – chce vědět, o co jde, chce se dotknout. Přichází a komunikuje s ním produkt za obrazem v transparentním displeji – chce to vidět celé a produkt se mu dostává do podvědomí. V POS komunikaci funguje sezonnost.

O jaký typ nástrojů je nyní větší zájem?

Je to přesně jak říkáte. Určité zboží je charakteristické pro dané období. Takové jednoduché rozdělení je, že podzim a zima jsou více ve znamení výstav a vládnou indoor nosiče a naopak jaro a léto jsou pro firmy impulsem jít ven. Samo sebou to nejde paušalizovat, jelikož promo v obchodech je po celý rok a konference probíhají také celoročně. Nyní, s příchodem tepla, nastává čas pro nejpopulárnější venkovní nosič, kterým jsou vlajky. Vlajky jsou úžasný poutač díky „třepetání“ ve větru a velké barevné ploše. I vlajky se však hojně využívají v uzavřených prostorech. Sami jsme toho příkladem na výstavách a pak máme stálou expozici v našem showroomu v Brně. Tam jsou vystaveny i výše zmíněné technologie, novinky a také praktické ukázky prezentačních sestav.

Autor: Pavel Pichl
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!