Jitka Součková: Rozdíly mezi e-shopem a kamenným obchodem zmizí | E15.cz

Jitka Součková: Rozdíly mezi e-shopem a kamenným obchodem zmizí

Jitka Součková: Rozdíly mezi e-shopem a kamenným obchodem zmizí
Jitka Součková
• 
ZDROJ: archiv autora

Karel Troška

Klasické kamenné prodejny se už naučily prodávat své zboží přes internet. Naopak velcí hráči využívají výhod osobního prodeje, říká Jitka Součková, marketingová ředitelka společnosti Internet retail, provozovatele online obchodu Kasa.cz.

Podle odborníků lze letos v online nakupování očekávat prudký nárůst tzv. srovnávačů cen. Jaké další trendy s ohledem na český trh vidíte vy?

Další módní vlnou by mohly být agregátory slev a prodejních akcí a také denní nabídky a bleskové výprodeje. Touto cestou se vydávají v zahraniční některé e-shopy a je jen otázkou času, kdy to začnou nabízet i české e-shopy.

Jaké další obchodní modely lze očekávat, že by se mohly ujmout?

Internetové obchody se musí v budoucnu přiblížit více tradičnímu prodeji. Proto velké české e-shopy, včetně toho našeho, otvírají výdejny zboží a kamenné pobočky, kde si zákazník může zboží osobně prohlédnout a vyzvednout. A naopak, kamenné prodejny už teď mají ve většině případů i vlastní e-shop. Do budoucna se tak setře rozdíl mezi „kamenem“ a internetem.

Součástí strategií je co nejjednodušší forma nabídky a realizace nákupu. Čím méně kroků k platbě, tím méně zákazníků během nákupního procesu ztratím. Na druhé straně je zde nástup technologií, které mají zákazníkům pomoci s výběrem zboží. Změní se i chování lidí při nákupech na síti?

Nyní to funguje tak, že pokud člověk odpovědně vybírá výrobek s investicí v řádech tisíců korun, zjistí si nejprve možnosti a ceny na internetu a poté si jde zboží prohlédnout do kamenné prodejny. Výše uvedené technologie, které skutečně zaznamenávají postupný nástup, zákazníkovi tedy v konečném součtu čas opravdu ušetří. Stráví sice více času na síti, ale nemusí se vypravit do kamenné prodejny, která může být často vzdálena i několik desítek kilometrů od bydliště. Na druhou stranu budou stále zákazníci, kteří si nákup bez osobní návštěvy prodejny nebudou umět představit. A právě jim internetové obchody nabídnou vlastní prodejny a showroomy.

Autor: Karel Troška
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!