Martin Charvát pro Strategii: Česká reklama stagnuje | E15.cz

Martin Charvát pro Strategii: Česká reklama stagnuje

Martin Charvát pro Strategii: Česká reklama stagnuje
Martin Charvát, spoluzakladatel a kreativní ředitel agentury Konektor
• 
ZDROJ: Martin Pinkas
21. listopadu 2013 • 08:30
Měsíčník Strategie přináší v listopadovém čísle rozhovor s Martinem Charvátem, spoluzakladatelem a kreativním ředitelem agentury Konektor. V listopadové Strategii si dále přečtete mimo jiné o legislativních tahanicích tabákového průmyslu s Evropskou komisí, o cestě brambůrků Bohemia Chips z jižních Čech až do Texasu nebo o bohaté kariéře Petry Ondřejkové, šéfky tuzemského Caviaru.

Tuzemští kreativci dělají podle Martina Charváta všechno relativně dobře, ale nic není vysloveně skvělé. Takový je verdikt člověka, který se pohybuje v branži dvacet let a vyměnil velké zaměstnavatele za vlastní agenturu.

„U mladých lidí nadšení pro reklamu stále přetrvává,“ říká Charvát. „V čem se však dnešní situace například od 90. let odlišuje, je fakt, že už nemají takovou potřebu nechat se zaměstnat v reklamní agentuře. Jakmile vyjdou ze školy, naprostá většina z nich si to chce zkusit na vlastní kůži – jsou na volné noze, zakládají si vlastní malé firmy. Teprve po čase jdou někteří z nich do větší agentury. Dříve to bylo spíše naopak. Školy na reklamu nebyly a nikde jinde než ve větších reklamkách se řemeslo člověk nenaučil.“

Strategie 11/2013Strategie 11/2013Autor: Tomáš Novák

Není ale dnes, kdy mnozí klienti rozpočty spíše omezují, pro mladé kreativce obtížné se vůbec uživit?

„Když jste mladý a bez závazků, nemusíte hledět například na to, zda a jak uživíte rodinu. Obtížné to tudíž tolik není. Občas přednáším marketing ve Zlíně na Univerzitě Tomáše Bati a měli jsme tam ročník, kde šlo po škole kromě jediného všech 22 studentů na volnou nohu. A všichni z nich se dokázali uživit. Rozdíl je pak ale samozřejmě v tom, jestli jim to třeba vydrží dalších pět let. Je to zajímavý trend, díky němuž u nás může vzniknout něco zajímavého a nového.“

Jak se promítl do reklamní branže a požadavků klientů rozvoj nových médií?
„Na začátku celého procesu vzniku reklamy v zásadě nijak, protože nejdříve musíte mít vždy stejně koncept a myšlenku. Na druhou stranu nová média ovlivňují pak to, jak se reklama dostává k lidem. Kreativní přemýšlení se díky tomu opět vrací ke strategii, tedy k otázce, jak tu informaci k lidem vlastně dostat. Co se týká klientů, máme zkušenosti jak s těmi, kteří stále chtějí hledat nové cesty, tak samozřejmě s těmi druhými, kteří jsou konzervativnější. Že se situace v marketingu a reklamě mění, však už dnes pochopili všichni. Nestačí jen natočit kvalitní spot, vrhnout jej opakovaně do televize a myslet si, že úspěch se dostaví sám od sebe.“

Martin Charvát, spoluzakladatel a kreativní ředitel agentury KonektorMartin Charvát, spoluzakladatel a kreativní ředitel agentury KonektorAutor: Martin Pinkas

Celý rozhovor s Martinem Charvátem a další zajímavé informace naleznete ve Strategii č. 11, která vychází 21. listopadu.

Autor: Strategie, Radek Polák
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!