Radek Sazama: Základem motivace je intenzivní komunikace se zaměstnanci | E15.cz

Radek Sazama: Základem motivace je intenzivní komunikace se zaměstnanci

Radek Sazama: Základem motivace je intenzivní komunikace se zaměstnanci
Radek Sazama
• 
ZDROJ: e15

Martin Kalivoda

Po více než dvacetiletém působení v IBM nastoupil Radek Sazama (49) na začátku tohoto roku do čela české pobočky společnosti Fujitsu Technology Solutions. Neuplynul ani půl rok a pod jeho vedení patří také slovenský a maďarský trh. Kromě nezbytných ambicí ovlivňuje úspěšnost manažera podle Sazamy také způsob, jakým motivujete zaměstnance.

* E15: Na různých manažerských postech v oboru informačních technologií působíte řadu let. Který okamžik ve své kariéře považujete za zlomový?

Těch zlomových okamžiků bylo v mé kariéře několik. Posledním z nich byla na konci loňského roku nabídka největší neamerické IT firmy na světě na řízení společnosti v České republice, kterou jsem přijal. Od ledna letošního roku jsem se tak stal generálním ředitelem společnosti Fujitsu Technology Solutions v ČR a od dubna se můj region a tým rozšířily ještě o Slovensko a Maďarsko. Ke zlomovým okamžikům určitě patřil můj nástup do IBM, kde jsem jako jeden z prvních zaměstnanců pomáhal zakládat pobočku IBM v ČR a o deset let později jsem v Brně vybudoval a řídil jedno z největších evropských center sdílených služeb.

* E15: S jakými ambicemi jste se ujal nové řídicí role a jak se vám daří je naplňovat?

Pokud nemáte ambice, nemůžete se ve své kariéře posunout dál. Proto jsem do funkce generálního ředitele nastupoval s poměrně vysokými ambicemi. Fujitsu je světová trojka v poskytování IT služeb a já bych chtěl tuto pozici postupně získat i na českém a slovenském trhu. Určitě máme co nabídnout – od špičkových notebooků, serverů a datových úložišť přes kompletní správu IT infrastruktury až po nyní často skloňovaná cloud řešení. Jedním z důvodů, proč jsem přijal nabídku od Fujitsu, byl i fakt, že u této společnosti má lokální management v jednotlivých zemích výrazně větší pravomoci než v jiných korporacích. Naše vedení si je vědomo, že bez znalosti lokálního trhu a koordinace všech aktivit přímo v místě není možné úspěšně implementovat strategii a řešení Fujitsu. Jedině s tímto přístupem můžeme adekvátně růst – přesně v duchu našeho motta „Think globally, act locally“.

* E15: Fujitsu na světovém trhu patří třetí místo. Jak si v současnosti vede u nás?

V loňském roce jsme patřili v rámci našeho regionu střední a východní Evropa, Střední východ, Afrika a Indie, k úspěšným zemím a v tomto fiskálním roce jsou naše plány ještě vyšší. Cílem je dynamický růst založený na našich produktech, silném týmu expertů a implementaci našich unikátních a inovativních řešení především v oblasti správy IT infrastruktury a cloudů, která vyvíjíme a úspěšně dodáváme po celém světě. Neočekávám, že budeme trojkou na našem trhu letos, ale také věřím, že to nebude trvat dlouho a tento rok to potvrdí.

* E15: Českých manažerů v čele nadnárodních společností přibývá. V čem má podle vás Čech oproti cizinci výhodu, dostane-li na starost řízení zahraniční firmy působící v ČR?

Určitě znalostí podnikatelského prostředí, trhu a také kontakty, které jsou v jakémkoli podnikání důležité. I když se jazyková vybavenost českých zaměstnanců stále zlepšuje, tak to, že neexistuje mezi manažerem a zaměstnanci jazyková bariéra, je také velkou výhodou. A je tu ještě jedna typicky česká vlastnost, a to schopnost kreativně a rychle nalézat vhodná řešení i těch nejsložitějších problémů. Dnes už má navíc řada českých manažerů také mezinárodní zkušenosti, které jsou při vykonávání vedoucích pozic nutností. I já těžím z toho, že jsem několik let pracoval v evropském vedení mého předešlého zaměstnavatele, měl možnost v úzké spolupráci s ústředím vytvářet strategie pro celý region a také pracovat v různých zemích a s různými národnostmi. To je nesporná výhoda, která vám dává patřičný nadhled a vizi při řešení lokálních situací.

* E15: Jak by měl působit vrcholový manažer, aby správně motivoval své zaměstnance?

Vrcholový manažer by měl být především lídr, který jasně definuje cíle a strategii a osobním přístupem ukazuje, jak jich dosáhnout. Je to o motivaci nejen finanční, ale i o budování tvořivého pracovního prostředí s možností vlastního rozvoje a zajímavé práce. Je to o soutěživosti a týmové spolupráci. Základem je intenzivní komunikace se všemi zaměstnanci a vzájemná podpora.

Jedním z důvodů, proč jsem přijal nabídku od Fujitsu, byl i fakt, že u této společnosti má lokální management v jednotlivých zemích výrazně větší pravomoci než v jiných korporacích

Fujitsu Technology Solutions

Je dodavatelem IT produktů a služeb, působí na klíčových trzích Evropy, Středního východu, Afriky a Indie. Zaměstnává přes 13 tisíc lidí a je součástí globální skupiny Fujitsu Group, která je v oblasti služeb třetí největší IT společností na světě a jedničkou v Asii.

Autor je spolupracovníkem redakce

Autor: Martin Kalivoda
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!