Tomáš Bátrla: Pomůžeme i firmám, které nemají web | E15.cz

Tomáš Bátrla: Pomůžeme i firmám, které nemají web

Tomáš Bátrla: Pomůžeme i firmám, které nemají web
Tomáš Bátrla
• 
ZDROJ: Pavel Pichl

David Nesnídal

Už loňský rok byl sítem, jímž propadlo mnoho slevových serverů, a konsolidace trhu letos pokračuje. Marketingoví experti předpovídají, že silní ještě zesílí – třeba tím, že se spojí s perspektivními začínajícími projekty – a slabí ještě zeslábnou a z trhu zmizí. O situaci na trhu hromadných slev jsme hovořili s Tomášem Bátrlou, spoluzakladatelem serveru Vykupto.cz.

Boom slevových serverů, který vypukl předloni na jaře, je pryč. Jak vidíte dnešní situaci na trhu se slevami?

Je pravdou, že došlo k pročištění a nyní zůstávají jen ti silnější hráči. Šanci mají i menší, vše ale záleží na nabízených slevách, kvalitě služeb a jejich atraktivitě. Jinak si nemyslím, že bude docházet k dalšímu významnějšímu spojování serverů a dle mého názoru se budou dále rozevírat nůžky mezi Top 5 servery a zbytkem trhu.

Čtěte také: Slevové servery čeká tvrdý rok


Obracejí se a vás jako klienti spíše zavedené, nebo začínající firmy, které v těchto akcích vidí možnost reklamy?

Vychází to 50/50. Denně komunikujeme přibližně s padesáti dodavateli. Do firmy nám denně přijde kolem deseti nabídek externích dodavatelů, které všechny pečlivě posuzujeme. Zpravidla nasadíme jednu až dvě nabídky z deseti, které následně zařadíme do nabídek našim zákazníkům. Jedná se jak o renomované firmy, tak třeba o firmy, které téměř nikdo nezná. Kolikrát nemají ani svůj web. Takto jsme třeba nabízeli posuvné dveře, které měly neskutečný úspěch a naše Vykupóny zajistily zakázky na dlouhé měsíce dopředu. Finálně si dodavatele všimla i produkce jednoho stavebního pořadu ČT, která s ním uzavřela spolupráci na dodávání dveří.

Po prvotním boomu se začal objevovat názor, že slevové akce „kazí“ klientovi značku. Co si o tom myslíte?

Osobně si to nemyslím. Obecně lze říci, že na běžných slevových serverech seženete vše možné, nebo jinak také to, co se běžnou cestou nedaří prodat. Náš přístup je jiný, snažíme se nabídnout to, o čem by zákazník za běžnou cenu ani neuvažoval. Zboží nebo služby, které se prodávají, ale není o nich tak dobré povědomí. Základna našich zákazníků je poměrně početná, a když někdo něco vyzkouší, zpravidla to doporučí známému, příbuzným… Je však vhodné, aby dodavatelé akce nabízeli s rozmyslem. Pokud zákazníci uvidí jeden den nabídku u nás, za dva dny na jiném serveru a do týdne ještě na dalších pěti, tak si potom značku kazí dodavatel sám.

Na to vlastně navazuje další problém – zákazníci s vouchery mívají pocit, že se na ně pak v podniku hledí jako na zákazníky „druhé kategorie“. Je vůbec možné zbavit slevové akce této problematické image?

Není to lehké. Jedním z našich cílů je stoprocentní kvalita. To, že si kupujete něco přes slevový server, se nerovná tomu, že jste méněcenný zákazník. Každý zákazník může po využití slevy napsat recenzi na svůj zážitek. Pokud zjistíme, že se dodavatel nechová k zákazníkům dobře, jsme ochotni s ním rozvázat smlouvu, lidem vrátit s omluvou peníze a s dodavatelem již nikdy nespolupracovat. Na prvním místě je u nás spokojený zákazník.

Pro jaké zboží se hromadné slevy nejvíce využívají?

Obecně bylo dříve asi nejvíce nabídek do restaurací na nejrůznější zvýhodněná menu. Nyní je například na našem serveru poměrně početná nabídka víkendových pobytů a dovolených, nebo poukazy na zboží a oblečení.

A pro co naopak nejsou skoro vůbec vhodné?

Pro segment opravdu luxusního zboží nebo drahých dovolených. Před nějakým časem jsme zkoušeli nabízet například automobily, což se nesetkalo s moc velkým úspěchem, i když se nám jich pár prodat podařilo.

Jak se v obchodování se slevami projevuje role sociálních sítí?

Velice. Sociální sítě mají určitě velmi významnou roli. K dnešnímu dni máme na Facebooku přes 51 tisíc fanoušků. Facebook využíváme mimo jiné také jako nástroj pro snadnou a rychlou komunikaci se zákazníkem. Kromě toho nám běží současně také help linka a e-mailová podpora.

Jaké jsou budoucí vize slevového byznysu (z hlediska obchodních možností i z hlediska komunikačních technologií – tablety, smartphony, Facebook…)

Naší vizí je nadále nabízet tak trochu jiné slevy a dále se rozšiřovat do dalších oblastí e-commerce. Orientovat se více na prožitky, než jen na „běžné“ slevy. Jinak tablety a smartphony určitě nabízejí další možnosti. Tato zařízení si však zaslouží trochu odlišný přístup, než jen okopírování webu do mobilu či tabletu.

Autor: David Nesnídal
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!