3D reklama: Pomalý růst trvá | E15.cz

3D reklama: Pomalý růst trvá

3D reklama: Pomalý růst trvá
Hlavní zbraní 3D reklamy je zaujmout
• 
16. ledna 2013 • 08:03
Očekávání budoucího vývoje trhu ze strany dodavatelů a distributorů reklamních předmětů v USA jsou mírně optimistická. Vyplývá to z další vlny pravidelného profesního šetření, které provedla organizace Promotional Products Association International v závěru třetího čtvrtletí letošního roku.

Téměř dvě třetiny distributorů i dodavatelů zaznamenaly během 3. čtvrtletí letošního roku zvýšení prodejů ve srovnání s rokem předchozím. Průměrný nárůst přitom činil o něco více než šest procent. Původní očekávání však byla patrně ještě vyšší, protože své obchodní cíle naplnila „jen“ o něco více než polovina oslovených firem. I to je ale poměrně optimistický výsledek, neboť čtyřem pětinám společností se podařilo dosáhnout zisku a zůstat v černých číslech.

Klíčové výkonnostní ukazateleKlíčové výkonnostní ukazateleAutor:

Zajímavé je, že zvýšit zisk se podařilo polovině distributorů, ale jen pětině dodavatelů. Je ale třeba si uvědomit, že hlavní síla reklamních předmětů spočívá nikoli v předmětu samotném, ale v „přidané hodnotě“, tedy v tom, jak dárce dokáže předmět přizpůsobit konkrétní situaci a příležitosti. Zatímco dodavatelé musejí vzdorovat obrovským tlakům na ceny a dodací termíny, distributoři, kteří zajišťují branding, balení a kreativní zapojení 3D reklamy do marketingové komunikace, mají mnohem více prostoru pro udržení marží na rozumné úrovni.

Výsledky za 3. Q. 2012Výsledky za 3. Q. 2012Autor:

Doprava: Strašák pro všechny

Dodavatelům navíc mnohem rychleji přibývá počet zaměstnanců, neboť zvládnout stále náročnější požadavky zákazníků vyžaduje více lidské práce. Distributoři tolik navyšovat kapacity nemusejí, a z jejich marží proto personální náklady neukrajují tak veliký díl.

Vývoj prodejů ve 3. Q. 2012Vývoj prodejů ve 3. Q. 2012Autor:

Největší hrozby pro budoucnost spatřují jak dodavatelé, tak distributoři v nedobré ekonomické kondici. Hodnocení významu ostatních hrozeb se u obou dotazovaných skupin už poměrně liší. Pro distributory je velkým strašákem snižování marketingových rozpočtů na straně klientů, dodavatelé se více bojí zvyšování cen zboží a surovin. Zvyšování nákladů na dopravu a manipulaci představuje nebezpečí pro zástupce obou skupin.

Významné hrozby na trhuVýznamné hrozby na trhuAutor:

Celkově jsou výsledky i očekávání distributorů a dodavatelů reklamních předmětů za 3. kvartál letošního roku o něco méně pozitivní, než byly v předchozích čtyřech čtvrtletích. Nicméně stále převažuje růst nad poklesem a zdá se, že optimismus nadále převládá.

Autor: Pavel Černý, Gordica Communication
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!