Allegro group: továrna na úspěch | E15.cz

Allegro group: továrna na úspěch

Allegro group: továrna na úspěch
Alexandra Poláková: Díky akvizicím můžeme na Aukru poprvé v historii nabízet reklamu, o kterou je velký zájem.
• 
ZDROJ: Archiv autora

Helena Veselá

Letos koupili Net Direct a AdMarket. Zároveň představují jednu novinku za druhou. „Jednotlivé projekty začínají fungovat dohromady a přinášet potřebné synergie. Tím ale rozhodně nekončíme, v rukávu máme spoustu dalších nápadů,“ říká marketingová ředitelka Allegro Group CZ Alexandra Poláková.

Vaším byznysem je provozování portálů, jejich rozvoj a nákup již hotových značek. Co jste v poslední době koupili a proč? Co je cílem akvizic?

V srpnu jsme získali 100% obchodní podíl v české společnosti NetDirect, která je největším českým dodavatelem řešení pro obchodování na internetu. Můžeme tak svým partnerům nabídnout ještě lepší zázemí pro obchodování na internetu. Vstupem do NetDirectu jsme získali kvalitní aplikace ověřené na exponovaném českém trhu a samozřejmě také stabilní a vysoce odborný tým s obrovským tahem na branku. Pravděpodobně ještě v letošním kalendářním roce NetDirect svým stávajícím klientům poskytne možnost prodávat na Aukro.cz přímo prostřednictvím administrací jejich internetových obchodů. Druhou velkou letošní akvizicí bylo získání 100% obchodního podílu v další české internetové společnosti AdMarket. Spojením s obchodníkem s internetovou reklamou Allegro Group CZ zásadně posílilo svoji pozici na poli e-commerce. Díky této akvizici můžeme na Aukru poprvé v historii nabízet reklamu, o kterou je velký zájem – nabídka totiž umožňuje i atraktivní umístění přímo na homepage Aukra, kterou navštíví přes 1,5 milionu uživatelů měsíčně. Největší výhodou inzerce na Aukru je pro klienty možnost oslovit zákazníky přímo na místě, kde se rozhodují o nákupu, a efektivně tak podpořit svůj prodej. Další výhodou je možnost cílení reklamy do jednotlivých produktových kategorií na Aukru.

Obecně v západní Evropě je velký boom srovnávačů. Vy jste vlastníkem domény Heureka.cz. Je možné vysledovat větší nebo jiný zájem uživatelů v ČR o tento typ služby?

Také v České republice je o služby srovnávače Heureka.cz velký zájem. V současné době se návštěvnost Heureky pohybuje na špičce mezi dalšími portály, které mají podobný cíl. Ráda bych ale dodala, že Heureka není „jen“ srovnávačem cen. Nakupující tu najdou také recenze zboží a recenze e-shopů, které píší skuteční nakupující oslovení po uskutečněném nákupu, a nikoli samotné e-shopy. I díky těmto nezávislým hodnocením jsou recenze důvěryhodné a umožňují nám každoročně vyhlašovat soutěž o nejkvalitnější český a slovenský e-shop ShopRoku. Kromě toho vyhlašujeme také soutěž Produkt roku, ve kterém oceňujeme nejoblíbenější produkty.

Právě na Heureku nasazujete svou první televizní kampaň. Proč jste se rozhodli pro TV? Je to reakce na konkurenci Zboží.cz?

Heureka má stabilní pozici na trhu a vysokou znalost. Najdou se ale lidé, kteří Heureku sice znají, ale nepoužívají ji nebo nevědí, jaké výhody přináší. To jsou důvody, proč jsme se rozhodli pro televizní kampaň – chceme Heureku představit i novým uživatelům a naučit je, jaké jim Heureka může přinášet služby. Pro takovýto typ sdělení nám přišla právě televize jako ideální komunikační nástroj. Kampaň jsme připravili nezávisle na Zboží.cz, ale je logické, že i Zboží.cz nasazuje kampaň v tomto období. Oba projekty představují špičku ve svém segmentu.

Snažili jste se vymezit vůči konkurenci? A proč došlo k rozhodnutí k nasazení kampaně?

Konkurence samozřejmě při rozhodování o kampani hrála svou roli. Rozhodující ale byla skutečnost, že Heureka má velmi ambiciózní cíle, kterých může dosáhnout právě díky televizní kampani a masovému zásahu, který umožňuje.

V portfoliu máte další portály, mimo jiné velmi silné a známé Aukro. Přicházíte s novinkou Aukro+. O co jde?

Program Aukro+ jsme spustili na podzim letošního roku. Jedná se o program nabízející vybraným prodejcům nadstandardní výhody, které jim pomohou oslovit více zákazníků. Mezi kritéria kvality obchodu patří například garance ceny, dopravy, rychlé komunikace, bezpečného nákupu, možnost vrácení nepoužitého zboží a standardní reklamační lhůta. Kvalitní prodejci zapojení do programu Aukro+ jsou odlišeni speciální ikonou, mají k dispozici rychlejší zákaznickou podporu po telefonu, e-mailu nebo prostřednictvím online fóra, vlastní obchodní poradce, přístup ke statistikám či možnost umísťovat nabídku produktů na hlavní stranu Aukra. Dále jim nabízíme spoluúčast na marketingových kampaních Aukra nebo umísťování nabídky do newsletterů a využívání produktových boxů na stránkách Aukra. Současně Aukro přebírá i větší odpovědnost za nabídku vystaveného zboží.

Pro podporu jste zvolili silný mediamix s produktově laděnou kampaní. To je na rozdíl od původně imagových značný posun.

Aukro se zhruba od začátku letošního roku začalo posouvat směrem k profesionálnímu obchodnímu portálu, kde vedle aukčních nabídek najdou zákazníci i nové zboží za pevné ceny. Této strategii bylo potřeba přizpůsobit i pojetí komunikace, proto jsme už v červnu nasadili produktovou ATL kampaň. Z výsledků velmi obsáhlých výzkumů, které pravidelně každý půlrok realizujeme, vidíme, že se Aukro ve vnímání veřejnosti mění tím správným směrem. Abychom udrželi konzistentní komunikaci a posílili celkový dopad kampaně, vycházeli jsme z tohoto pojetí prezentace kvalitního a žádaného zboží za velmi výhodné ceny i při aktuální vánoční kampani. Samozřejmě to ale neznamená, že bychom chtěli potlačovat základ Aukra založený na prodeji a nákupu zboží v segmentu C2C. Věříme, že oba principy nákupů a prodejů mohou stát vedle sebe, vzájemně se podporovat a uživatel internetu si tak na Aukru může vybrat.

Jak probíhala spolupráce s kreativní agenturou?

Kreativní agentura Konektor, se kterou na kampaních spolupracujeme, od nás dostává zadání na zpracování kampaně. Vždy se snažíme agenturu velmi podrobně informovat o našich záměrech a cílech a díky dlouhodobé spolupráci agentura zná smysl posunu vnímání Aukra. V konkrétním případě kreativních návrhů pro kampaň Aukra kampaň jsme se ale v kreativních představách zpočátku rozešli. Kreativní agentura měla záměr kampaň pojmout poměrně hodně kontroverzně, což jsme výsledně nevyhodnotili jako krok správným směrem. Naším cílem je naopak Aukro prezentovat jako stabilní místo nákupu s garancemi a vysoká míra kontroverze by v tomto případě mohla být dle mého názoru na škodu. Navíc se v případě Aukra jedná o největší obchodní portál s velmi vysokou znalostí a naším cílem bylo jednoduchou a jasnou cestou informovat o rozšíření do B2C segmentu. Kontroverzní kampaň, byť velmi vtipně zpracovaná, by mohla zastínit hlavní myšlenku. Proto jsme společně s agenturou znovu otevřeli brief kampaně, podívali jsme se na zadání z jiného úhlu a kampaň o virtuálním světě nákupů, kterou můžete v této době vidět poměrně široce zastoupenou v médiích, vnímáme jako velmi povedenou a i první reakce vypovídají o správném rozhodnutí.

Na konferenci Vize 2012–2021, kterou pořádala Strategie, jste zmínila humorné zpracování reklamních spotů. To se týká především další z kampaní, tentokrát na SpěcháTo.cz. Testovali jste tyto kampaně na focus groupech?

Oblast inzertního byznysu, kam SpěcháTo spadá, je velmi konkurenční. Cílová skupina snese kontroverzi a naším záměrem bylo upozornit v poměrně krátkém čase na místo, kde se dá velmi rychle prodat či nakoupit cokoli. Kreativní koncepci jsme měli připravenou poměrně dlouho, byli jsme si jisti jejím úspěchem a čekali jsme na vhodný okamžik spuštění. Klasické testování v rámci focus group jsme neprováděli, ale neznamená to, že jsme se bezhlavě pustili do takového závažného kroku, jakým je bezesporu TV kampaň.

Můžete trochu specifikovat, v čem byla ta kontroverze a vtip?

Věřím, že každý, kdo spoty viděl, zmiňovaný vtip pochopil. Použili jsme motiv prodeje pomocí inzerátu a vymysleli čtyři situace, kdy potenciální prodejce sestavuje inzerát. Například farář, který zhřešil, prodává kněžské roucho – „samozřejmě SpěcháTo“ – nebo prodáváme masožravou rostlinu, která právě pozřela domácího mazlíčka. I tento prodej samozřejmě spěchá. Tato kombinace zafungovala, což dokazuje nejen úspěch, který kampaň sklidila na sociálních mediích, ale také měřitelné výsledky kampaně, které jsme měli už po prvních dnech spuštění velmi pozitivní a i nyní po skončení kampaně jsme téměř žádný pokles nezaznamenali.

Co patří do skupiny Allegro Group

Allegro Group Česká republika a Slovensko vznikla v roce 2011 jako holdingová struktura polské Allegro Group a soustředí se na market place platformy. Díky nim mohou uživatelé na internetu současně prodávat i nakupovat na jednom místě. Mateřská Allegro Group je mezinárodní e-commerce internetová společnost, která patří do skupiny globální technologické korporace Naspers. Aktivity Naspers, v současnosti jedné z největších technologických firem na světě, sahají až do Facebooku nebo čínského gigantu Tencent.

Cílem Allegro Group je přinášet do online světa stále nové nápady a projekty z oblasti obchodování na internetu, realit, cestovního ruchu, segmentu automobilů i soukromé inzerce. Snažíme se neustále zvyšovat úroveň služeb pro naše zákazníky, které jsou zárukou uživatelského komfortu, bezpečnosti na vysoké úrovni a odráží se na jejich důvěře k našim projektům. Do skupiny Allegro Group CZ patří mimo jiné portály Aukro.cz, Heureka.cz, SpěcháTo.cz, Bezrealitky.cz, Wikireality.cz, Otomoto.cz, Spa.cz, Hotel.cz, Turistik.cz nebo AukroCity.cz.

Autor: Helena Veselá
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!