Case study: Lázně oblečené na míru | E15.cz

Case study: Lázně oblečené na míru

Case study: Lázně oblečené na míru
Lázeňskou kolekci nafotil Luboš Wišniewski
• 
ZDROJ: Luboš Wišniewski
22. ledna 2013 • 08:30
Reklamní textil je celosvětově nejrozšířenější a nejoblíbenější kategorií reklamních předmětů. Firmy zpravidla jako nosiče svého loga nebo reklamního sdělení používají globálně unifikované textilie vyráběné v mnohamilionových sériích v Asii. Lázeňská společnost Imperial Karlovy Vary se rozhodla ve spolupráci s agenturou Kuklik.cz vyrazit méně zažitou cestou a nechat si od českých módních designérů navrhnout vlastní reklamní textil, který plánuje vyrábět v České republice.

Vývoj reklamního textilu pokročil od triček a baseballových čepic k náročnějším výrobkům. Dnes jsou díky tomu v běžné nabídce i outdoorové bundy nebo funkční prádlo. Stále se však jedná o sériově vyráběné produkty, jež se od sebe liší jenom logem nebo reklamním sdělením.

Lázeňská společnost Imperial Karlovy Vary se rozhodla vybočit z řady a nechat si pro svou potřebu navrhnout unikátní reklamní textil. Mohla přitom navázat na projekt dlouhodobé spolupráce s českými designéry nazvaný Imperial Design Symposium, který pro ni pořádá na klíč agentura Kuklik.cz.

Cílem Imperial Design Symposia je modernizace českého lázeňského prostředí a propagace jak českého léčebného lázeňství, tak českého designu. V minulosti díky tomu vznikly unikátní designové návrhy v čele s lázeňským pohárkem Kala, jež zaujaly svým designem a funkčními inovacemi odbornou i laickou veřejnost, a především lázeňské hosty. V průběhu let některé z nich našly místo ve významných sbírkách i na prestižních výstavách věnovaných designu. Pohárek Kala se dokonce stal oficiálním darem České republiky zahraničním státníkům na zasedání Visegrádské čtyřky.

Nová lázeňská módaNová lázeňská módaAutor: Luboš Wišniewski

Lázeňská móda pro každého

Letošní, již šestý ročník Imperial Design Symposia byl zaměřen výhradně na spa fashion. Pořadatelská agentura Kuklik.cz dokázala získat pro spolupráci čtveřici renomovaných módních designérů. Jejich úkolem bylo navrhnout oděvy i doplňky tak, aby je společnost Imperial mohla využít nejen jako dárkové předměty pro své obchodní partnery, ale také je prodávat klientům pod svou značkou jako lázeňskou módu. Navíc vše musí být vyrobitelné v České republice.

Své návrhy na slavnostní vernisáži v karlovarském hotelu Imperial představili Michaela Vrátníková ze studia Boadesign, Štěpánka Pivcová, která pracuje pro boardsportovní značku Horsefeathers, designérka Exe Jeans Lenka Mulabegović a nejúspěšnější český návrhář současnosti Jakub Polanka, který během své kariéry spolupracoval s designérským studiem Starck a se značkami Hermès, Louis Vuitton nebo Givenchy.

Nová lázeňská módaNová lázeňská módaAutor: Luboš Wišniewski

Štěpánka Pivcová navrhla volnočasový set pro muže, který se skládá ze dvou svetrů, vesty, polo trika, kalhot a čepice. Celý komplet je ze stoprocentní bavlny. Jakub Polanka připravil černobílý Dream Set pro muže i ženy. Pánskou, černě laděnou část tvoří trenýrky na spaní se zadní kapsou na vstupní kartu od pokoje, jednoduché triko a okiály. Pro ženy jsou určeny bílé noční trikošaty s vázačkou a okiály. Při přechodu z pokojů do balneocentra mohou dámy nahradit klasický župan hazukou, která evokuje antické draperie.

Pro procházky za méně příznivého počasí navrhla Lenka Mulabegović dámskou pláštěnku a hi-tech párku. Praktickým doplňkem je taška se speciálními kapsami na iPhone a iPad, která byla vyrobena v kombinaci vlny a kůže podle návrhu Michaely Vrátníkové. Oproti tomu ryze hotelovou provozní záležitostí jsou návrhy bavlněných roušek od Lenky Mulabegović a Michaely Vrátníkové pro balneocentrum, jež by měly zvýšit komfort hostů, kterým je nepříjemná nahota při absolvování procedur.

Autor: Lukáš Cvrček
 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!