I Vánoce jsou značka | E15.cz

I Vánoce jsou značka

I Vánoce jsou značka
Praha, vánoční trhy, Vánoce
• 
ZDROJ: čtk

Pavel Pichl

Z významného pohledu jde o rouhačství, ale z jiného je to pravda. Nejcennější obchodní značky mají hodnotu desítek miliard dolarů. Zmíněná není na prodej, ovšem nejen proto ji nelze vyčíslit. Poptávka po značkovém zboží roste i ve 3D reklamě a nejen o Vánocích, tvrdí Martin Kyjovský, ředitel marketingu společnosti iMi Partner.

Čemu přičítáte zvyšující se zájem o značkové reklamní a dárkové předměty?

Důvodů je více. Tím obecným je, že značky jsou fenoménem současnosti a mnohé jsou také výrazem stylu života různých komunit, ať už se tak stalo cílenou komunikací, či nikoli. V samotném oboru 3DR platí, že zákazníci v široké škále předmětů, který jim tento trh nabízí, hledají neokoukané produkty, a značkový sortiment pro určité cílové skupiny nabízí řešení. Současně tak jde o vyplňování mezer na trhu 3D reklamy a v neposlední řadě o vyslyšení jeho volání po novinkách.

Existuje tedy prostor pro nové značky. Je nějaká kategorie 3DR, kde se náročný a dlouhodobý proces zavedení značky může podařit?

Po rozboru trhu jsme dospěli k závěru, že chybí silné značky nabízející kvalitní a atraktivní zboží pro domácnosti. Pro český předvánoční trh jsme tedy zařadili novou značku Vanilla Season, která si klade tři základní úkoly: Přinášet inspiraci při vaření, dávat radost ze stolování a také potěšení z relaxace. Věříme, že se podařilo nastavit správný poměr kvality a ceny u první sady předmětů a nastartovat i komunikaci značky. Navázali jsme spolupráci se šéfkuchařem hotelu Mandarin Oriental Praha, panem Jiřím Štiftem, který funkčnost a spolehlivost předmětů prověřil při přípravě originálních receptů, jež jsou také součástí dárkových balení vybraných předmětů. Je vydaný snadno dostupný katalog, připraveny zajímavé bonusy pro objednávky v určitých limitech, vedena komunikace na našem webu i Facebooku a uvažujeme také o soutěži.

Zmínil jste nutnost správného nastavení poměru kvality a ceny. Můžete uvést konkrétní případy, jak tento aspekt ovlivní tržní úspěch značky?

Pokud se značka chce udržet, musí si zachovat a rozvíjet svůj standard. K tomu patří i dobré nastavení a zachování onoho poměru. Uvedu příklad u reklamního textilu, který si z portfolia reklamních předmětů ukrajuje stále významnější podíl. Díky výhodnému poměru kvality a ceny dlouhodobě stoupají prodeje oděvů značky Stedman. Textilní značky vyšší cenové úrovně, jako jsou třeba Hanes a Slazenger, v reklamní branži považované za prémiové, však nárůst nevykazují.

Autor: Pavel Pichl
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!