Martin Dvořák: Učíme partnery, jak hospodařit s energií | E15.cz

Martin Dvořák: Učíme partnery, jak hospodařit s energií

Martin Dvořák: Učíme partnery, jak hospodařit s energií
Martin Dvořák
• 
ZDROJ: Archiv autora

Pavel Pichl

Velké energetické společnosti investují nemalé prostředky do společenské odpovědnosti. Postavení firmy ve společnosti by mělo přesahovat její základní ekonomické funkce, říká vedoucí marketingu E. ON Česká republika Martin Dvořák.

Firmy, které podnikají v utilitách, využívají v rámci komunikačního mixu i CSR. Jak moc jste aktivní a co v rámci České republiky děláte?

Naše konkrétní příspěvky v oblasti společenské odpovědnosti jsou zaměřené zejména na vzdělávání nastupující generace v oblasti energetiky, energetické efektivity, ekologie, bezpečnosti. Byli jsme velmi potěšeni, když jsme v nedávné době obdrželi Cenu Přístav za významnou podporu mimoškolní činnosti dětí a mládeže, kterou uděluje Česká rada dětí a mládeže. Nezapomínáme ani na pomoc lidem, kteří se ocitnou v nouzi, a na podporu společenských a kulturních událostí v našem regionu.

Některé z projektů jsou převzaté ze zahraničí (projekt E. ON Energy Globe Award) a jiné přímo lokalizované (E. ON Rodinný fotbálek). Je v projektování obou akcí nějaký rozdíl?

Máte pravdu v tom, že oba projekty mají své kořeny v zahraničí, nicméně při jejich uvedení do českých podmínek jsme měli poměrně volné ruce pro vlastní kreativitu. V rámci E. ON Energy Globe jsme například zavedli pouze pro Českou republiku specifické kategorie „Kutil“ nebo „Obec“. Zároveň daleko více využíváme různých forem partnerství s nejrůznějšími institucemi či významnými zákazníky společnosti E. ON, kteří mají přímou vazbu k tématu hospodárného využívání energií. Projekt E. ON Rodinný fotbálek navazuje na celokoncernovou platformu E. ON Family Football, která vznikla v Německu a jejímž cílem je podpořit rodiny při společném trávení volného času, a to v rámci fotbalových aktivit. Také se zaměřujeme na to, abychom klubům pomáhali nalézat energeticky úsporná řešení pro jejich provoz. I zde platí, že realizace konceptu vzniká u nás v E. ON Česká republika, a jsme dokonce best practice příkladem pro celý koncern.

Oba projekty disponují vlastní webovou prezentací. Co vás vedlo k tomu, že jste je oddělili od vlastní kmenové webové stránky?

Projekty E. ON Energy Globe Award i E. ON Rodinný fotbálek jsou natolik rozsáhlé, že si jistě vlastní web zaslouží. V rámci www.eonrodinnyfotbalek.cz se nám jednotlivé fotbalové rodiny či kluby do projektu registrují, je zde i „projektový“ e-shop. Na www.energyglobe.cz najdete kromě vlastní soutěže i řadu dalších praktických informací z oblasti hospodárného využívání energií. Oba projekty mají i svou facebookovou komunitu. <

Autor: Pavel Pichl
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!