Martin Gazda: Lidé na rádio reagují | E15.cz

Martin Gazda: Lidé na rádio reagují

Martin Gazda: Lidé na rádio reagují
Martin Gazda
• 
ZDROJ: Jiří Černý

Pavel Pichl

Hlas na prodejní ploše je jen další z možností, jak dostat zákazníka. S instore rádiem a televizí lze v místě prodeje velmi dobře pracovat. A manažeři to pochopili, dodává Martin Gazda ze společnosti IS Media.

Vaše společnost se zabývá výrobou a provozem instore digitálních médií, jako jsou instore TV, a hlavně vlastními rádiovými okruhy. Domnívám se, že je to věc v mnoha retailových řetězcích opomíjená. Nějakou formu instore rádia používají dnes prakticky všechna OC a řetězce. V tomto oboru manažeři pochopili, že s tímto kanálem dokáží v místě prodeje velmi dobře pracovat. U televizí je situace trošku jiná, z drtivé většiny u OC se jedná o okruhy spravované třetí stranou, většinou reklamní agenturou. Instore TV jako opravdu vlastní prostředek k podpoře marketingu využívají spíše obchodní řetězce.

Na svém webu zmiňujete, že právě rádio je ideálním prostředkem pro tzv. guerilla marketing. Můžete dát nějaké příklady konkrétního využití?

Není to asi guerilla v pravém slova smyslu, uvádíme to spíše jako velmi levnou formu reklamy vzhledem k požadovanému efektu, kdy parazituji v reklamním kanále, který se v místě mého podnikání nabízí. Jako příklad uvedu prodejnu poblíž nebo i uvnitř obchodního centra. Jejich instore rádiem můžu velmi levně oslovit prakticky 100 % mé cílovky bez placení za zbytečný přesah.

Jak se na tyto moderní a technologicky poněkud náročnější nástroje propagace dívají manažeři OC a řetězců?

Filozofie je nepřidávat naší službou lidem práci. Instore rádio je pro manažera prodejny zcela bezobslužné ale zároveň i jednoduše kontrolovatelné, aby měl maximální přehled o vlastní instore rádio komunikaci. Rádio je pak např. využíváno i pro komunikaci mezi vedením a zaměstnanci.

Vy kromě jiného nabízíte kompletní servis od výroby po realizaci. Jak nastavujete playlist a skladbu reklam pro jednotlivá centra?

Samozřejmě, znalost cílové skupiny je poměrně zásadní, stejně tak i např. skladba cílové skupiny v průběhu dne, průměrná doba strávená v prodejně apod. Data dostáváme od manažerů prodejních míst. V případě obchodních center máme již odladěný program, který aplikujeme v drobných odchylkách na dalších podobných místech. Svou velkou roli v přípravě programu má i naše zkušenost, nebo přání manažerů prodejen.

Autor: Pavel Pichl
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!