Odlesky z Hvězdy | E15.cz

Odlesky z Hvězdy

Odlesky z Hvězdy
Hvězda 3D reklamy
• 

Pavel Černý

V rámci veletrhu Reklama Polygraf vyvrcholil již 12. ročník soutěže Hvězda 3D reklamy, v níž výrobci, dodavatelé i uživatelé reklamních předmětů porovnávají to nejlepší, co se jim za uplynulou sezonu podařilo vymyslet a vytvořit.

Loňský rok byl obzvláště těžký a po nadějných očekáváních a příslibech na jeho začátku zůstala poptávka zadavatelů po 3D reklamě poměrně slabá. Obhájit v této situaci význam reklamních předmětů a přimět klienty, aby z široké nabídky marketingových nástrojů použili právě 3D reklamu vyžaduje nejen značné úsilí, ale především schopnost přicházet s nápady, které vzbudí pozornost, jsou tím správným způsobem propojeny s propagovaným produktem či službou a zároveň neodradí hned v zárodku jednání vysokou cenou za realizaci. Jsem rád, že i v obtížném období u nás existuje řada agentur, které takové nápady mají a jsou s nimi u klientů úspěšné. A jsem dvojnásob rád, že si svoje úspěchy nenechávají pro sebe a neváhají se s nimi poměřit s konkurencí v soutěži Hvězda 3D reklamy.

Čtěte také: Ani málo, ani moc


Přehled vítězů

Ve 12. ročníku soutěže se sešlo 86 prací od 37 přihlašovatelů, z nichž porota udělila 12 prvních cen, 11 druhých cen, 15 třetích cen a 26 nominací. Absolutním vítězem se stal Direct mail – pozvánka na koncert České filharmonie od agentury Kristián, nejúspěšnějším přihlašovatelem však byla společnost iMi Partner s jedním prvním, dvěma druhými a dvěma třetími místy a čtyřmi nominacemi následovaná společností Sprint Trading s dvěma prvními místy, jedním druhým, jedním třetím a třemi nominacemi. K prezentaci všech zajímavých prací přihlášených do soutěže není v jednom vydání časopisu dostatek místa, proto se nyní zaměřím pouze na ty, které obsadily ve svých kategoriích první příčky. Na další se snad dostane někdy příště.

Direct mail – pozvánka na koncert České filharmonie

Direct mail – pozvánka na koncert České filharmonieDirect mail – pozvánka na koncert České filharmonieAutor:

Přihlašovatel: Kristián
Ocenění: Absolutní vítěz, 1. místo v kategorii 3DR hi-tec, nominace
v kategorii Inovace roku

Pozvánka byla určena především vrcholovým manažerům firem. Tomu odpovídala i forma. Desky tedy kromě samotných informací obsahují displej, na kterém se po jejich otevření začne přehrávat videopozvánka se záznamem z vystoupení renomovaných interpretů.

Výdejní místo startovních setů We Run Prague a 150 m dlouhý megaboard s osobními motty běžců

Výdejní místo startovních setů We Run Prague a 150 m dlouhý megaboard s osobními motty běžcůVýdejní místo startovních setů We Run Prague a 150 m dlouhý megaboard s osobními motty běžcůAutor:

Přihlašovatel: Revolta
Ocenění: 1. místo v kategorii Využití 3DR v rámci komunikačního mixu

Práce byla součástí komplexní celoroční komunikační kampaně pro běžecký happening centrem Prahy We Run Prague. Účastníci předem při registraci vyplnili své osobní motto, které pak dostali vytištěné na triku spolu se startovním setem. Motta všech běžců byla umístěna také na 150 m dlouhém megaboardu na plotu Žlutých lázní. Realizace výdejního místa startovních setů obsahovala jedinečný výdejní pult sestávající z 3D gigantických písmen vytvářejících nápis We Run Prague a pracovní desky z čirého plexiskla. Trojrozměrná písmena byla mobilní a po ukončení výdeje se přesunula do areálu Žlutých lázní, kde sloužila jako další netradiční poutač a také artefakt, se kterým se účastníci závodu fotili, čímž dále šířili povědomí o akci.

Stojánek na pero s autosvíčkou Bosch

Stojánek na pero s autosvíčkou BoschStojánek na pero s autosvíčkou BoschAutor:

Přihlašovatel: 94 Minutes
Ocenění: 1. místo v kategorii Aplikace motivu na 3DR

Jde o funkční reklamní předmět k propagaci autosvíček se zakomponováním reálného produktu. K vlastnímu stojánku byl vytvořen i originální ochranný přebal v retrostylu, který díky zvolenému trojúhelníkovému tvaru výrazně snížil nároky na prostor při přepravě.

Slippies Menalind

Slippies MenalindSlippies MenalindAutor:

Přihlašovatel: Brand Concept
Ocenění: 1. místo v kategorii Reklamní textil, nominace v kategorii Inovace roku

Domácí pantofle obsahují speciální směs ošetřených lněných semen a relaxačních bylin. Před použitím je vhodné nahřát je v mikrovlnné troubě, čímž se výrazně zvýší pozitivní účinek na unavené nohy. Nahřátí je možné opakovat až tisíckrát.

Diáře Wella

Diáře WellaDiáře WellaAutor:

Přihlašovatel: Brand Concept
Ocenění: 1. místo v kategorii Reklamní kalendář či diář

Kolekce diářů Wella určená pro kadeřnická studia obsahuje malý diář určený do kabelky a velký diář pro objednávání zákaznic v kadeřnickém studiu. Oba diáře mají dokonale propracovaný design a dobře promyšlenou strukturu rubrik.

Zubní nit Orbit v pouzdře ve tvaru zubu

Zubní nit Orbit v pouzdře ve tvaru zubuZubní nit Orbit v pouzdře ve tvaru zubuAutor:

Přihlašovatel: iMi Partner
Ocenění: 1. místo v kategorii Reklamní dárek přibalený ke zboží

Tento dárek byl přibalený k sáčku žvýkaček Orbit. Svým charakterem dobře vystihuje benefit propagovaného produktu, tedy péči o zdravý chrup, a doplňuje ho o další úroveň – čištění mezizubních prostor.

Solar Kit Vodafone

Solar Kit VodafoneSolar Kit VodafoneAutor:

Přihlašovatel: Sprint Trading
Ocenění: 1. místo v kategorii Reklamní a dárkové předměty pro sport, hobby a volný čas, 1. místo v kategorii Inovace roku, nominace v kategorii 3DR hi-tec

Z naučného solárního setu je možné sestavit šest různých modelů poháněných sluneční energií. Cílem je zábavnou formou seznámit s možnostmi využití solární energie a upozornit tak na zaměření propagované značky na inovace a ochranu životního prostředí. Současně je vyzdvižena i hravost a určitá neformálnost značky Vodafone.

Mísa ČR

Mísa ČRMísa ČRAutor:

Přihlašovatel: Aba
Ocenění: 1. místo v kategorii Manažerský dárek do 5000 Kč

Designová mísa v podobě vlajky České republiky vznikla jako dárek pro zahraniční partnery. Cílem bylo vytvořit dárek, který bude reprezentativní, dekorační, cenově přijatelný a hlavně designový, spjatý s naší republikou, a kterým můžou být obdarováni zahraniční partneři na památku jejich návštěvy ČR. Při navrhování předmětu bylo pamatováno i na to, aby byl bez problému transportovatelný letadlem v příručním zavazadle.

Servírovací tác Schwartau

Servírovací tác SchwartauServírovací tác SchwartauAutor:

Přihlašovatel: Blue Arrow International
Ocenění: 1. místo v kategorii Reklamní gastronomie

Díky polštářku naplněnému drobnými granulemi na spodní straně tácu je možné zajistit vysokou stabilitu téměř na jakémkoli povrchu. Hlavní ideou pro propagaci kvalitních džemů Schwartau je snídaně do postele a tác tuto ústřední myšlenku vhodně rozvíjí. V rámci marketingové podpory jiných značek a produktů lze stejný tác (s jiným motivem potisku) použít např. i jako podložku pod notebook apod.

PF 2011

PF 2011PF 2011Autor:

Přihlašovatel: Rodinný pivovar Bernard
Ocenění: 1. místo v kategorii Firemní PF

Přání k Novému roku navazuje na komunikaci různých druhů piv značky Bernard, při níž se často využívá tvář majitele pivovaru. Provedení ve formě pexesa zároveň vybízí k dalšímu užití, takže přání neskončí hned po Novém roce v koši, jako se to jiným péefkům často stává.

Ne-hot-ový kalendář

Ne-hot-ový kalendářNe-hot-ový kalendářAutor:

Přihlašovatel: Helena Patelisová
Ocenění: 1. místo v kategorii Reklamní předmět 3. milénia

Kalendář ve formátu A3 pracuje pouze s textem. Obsahuje dvanáct textových „obrázků“ + jeden zdarma, v nichž se popisují častá klišé, která se na kalendářích objevují. Příjemce je tak ušetřen pohledu na kýč.

Autor pracuje ve společnosti Gordica Communication

Autor: Pavel Černý
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!