Petr Hulec a Jan Penkala: Zavedení online B2C prodeje v retailové společnosti | E15.cz

Petr Hulec a Jan Penkala: Zavedení online B2C prodeje v retailové společnosti

Petr Hulec a Jan Penkala: Zavedení online B2C prodeje v retailové společnosti
Petr Hulec a Jan Penkala
• 
ZDROJ: Archiv autora

Karel Troška

O problematice zavedení B2C internetového prodeje do renomované retailové společnosti expert ČR jsme hovořili s internet sales managerem Petrem Hulcem a Janem Penkalou z konzultační společnosti ACOMWARE, která poskytla podporu pro zavedení internetového obchodování.

Co vaši společnost, zavedenou na retailovém trhu, vedlo ke spuštění prodeje B2C přes internet?

Petr Hulec: Úvahy o vstupu na internetový trh probíhaly v expert ČR již delší dobu, první byznysové a marketingové analýzy vypracoval ACOMWARE v dubnu tohoto roku. Po odsouhlasení projektu na valné hromadě došlo k realizaci za 5 měsíců. Internet není pro společnost úplně novým kanálem, e-shopům dodáváme již několik let v rámci B2B řešení od NetDirect. Vlastní B2C prodejní kanál je reakcí na posilující procentuální zastoupení internetu v celkovém prodeji elektra na českém trhu.

Jaké kroky předcházely samotnému vzniku e-shopu?

Jan Penkala: Byla to již zmíněná marketingová analýza a wireframy, tomu předcházel dvoudenní brainstorming s top managementem expert ČR. Klíčová byla koordinace retailového a online prodeje a definování konkurenčních výhod. To zahrnovalo i nastavení věrnostního systému Expert klub. Navrhli jsme i nový prezentační web. Zároveň ACOMWARE asistoval i výběrovému řízení internet sales managera. V červenci jsme provedli výběrové řízení na grafiku e-shopu, školení pro zaměstnance expert ČR. Samozřejmostí bylo nastavení pro kvalitní SEO, PPC kampaně a generování XML feedů. Zabývali jsme se nastavením práce se zákazníkem a e-mailovým marketingem. Detailně jsme nastavili Google Analytics pro získání správných dat. Velmi oceňujeme připravenost na straně klienta a jejich rychlé reakce, které přispěly ke zdárnému dokončení projektu ve stanoveném krátkém čase.

V čem bude váš e-shop, z technického pohledu, jiný a jakou plánujete následnou marketingovou podporu?

Jan Penkala: Zvolili jsme osvědčené dodavatele technologií – v oblasti e-shopu je to firma NetDirect a v oblasti informačních systémů Kvados. E-shop i informační systém jsou databázově propojeny a přizpůsobeny na míru dle požadavků ACOMWARE. Zvlášť NetDirectu je třeba poděkovat za výbornou spolupráci, kdy byly dodrženy stanovené termíny a samotná implementace trvala pouze 5 týdnů. V samotném e-shopu je předností velmi dobré zpracování parametrů a textů, které pomůžou vybrat správné zboží. Dále e-shop nabízí online skladovou dostupnost zboží na jednotlivých prodejnách. Zákazník může využít porovnání zboží nebo tzv. shortlist pro oblíbené zboží, které má pořád na očích. Cílem je vytvořit maximálně uživatelsky použitelný a důvěryhodný e-shop. Ještě letos chystáme uživatelské testování a následná A/B testování. Po spuštění budeme intenzivně pracovat na všech zdrojích návštěvnosti, jejich konverzi, nákladech a optimalizovat je pro maximální efektivitu investic. Pro sledování výkonnosti e-shopu jsme připravili KPI, které ukazují online aktuální data o e-shopu.

Jaké cíle má váš e-shop a jaké výhody nabídnete svým koncovým zákazníkům?

Petr Hulec: Cílem je primárně podpora našich kamenných prodejen a samozřejmě navýšení tržeb. Vycházeli jsme z recenzí zákazníků hodnotících internetové obchody s elektrem, nabídneme tedy jen zboží z oficiální české distribuce s plnou zárukou. Do konce roku 2011 prodáváme pouze zboží, které je opravdu skladem na centrálním skladu nebo na prodejnách. To znamená doručení domů nebo osobní odběr do druhého pracovního dne. Klíčovou výhodou je síť 50 vlastních odběrných míst po celé ČR a neúčtujeme žádný poplatek za osobní odběr. V oblasti dopravy můžou zákazníci využít unikátní službu doručení zboží kterýkoli den po celé ČR. Zákazníci mohou zvolit doručení ráno, večer nebo o víkendu včetně vynesení do bytu a základní montáže. Navíc jsme přichystali spotřebitelskou soutěž o pět 3D televizí LG.

Autor: Karel Troška
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!