Provokace není drahá | E15.cz

Provokace není drahá

Provokace není drahá
Slož si to podle sebe
• 
ZDROJ: Archiv Quix

Diana Čokinová, niche media specialist Quix Strategy

Marketing a nové trendy jsou nesporně dvě vzájemně na sobě závislé a v originální symbióze žijící odvětví. V současné době inovací a technologického pokroku jsou stále žádanější kapacitou kreativita, originalita a nekonvenční nápady, které nahrazují horentní rozpočty.

Vytrácení se loajality zákazníků, přesycení trhu, či nepřehlednost reklam nutí společnosti k strategickému využívání novějších mediálních platforem. Dynamické, agresivní, překvapivé a emotivní kampaně s psychologickým dopadem na potenciálního zákazníka můžete stále častěji vidět přímo na ulicích a neobvyklých, či neočekávaných místech. Klíčem k úspěchu se stává správné zacílení a zachycení zákazníka, správné pochopení toho, co potřebuje a po čem touží.

Kam klasická média nedosáhnou

Marketing a reklama už dlouho nejsou omezeny jen na využití v televizi či novinách. V dnešním světě už nestačí mít dobrý produkt nebo službu. Zatímco se mnohé reklamní agentury snaží držet klasických reklamních metod, většina lídrů v této oblasti se uchyluje k moderním metodám a k novým trendům v marketingu. Zákazníci přesycení klasickými reklamami v televizi, rádiích, novinách či barevných letáčcích hledají stále něco nového, leckdy provokativního či inspirujícího. Prostě něco, čím se chtějí nechat upoutat. Existuje množství typů reklamních technik, které jsou k dispozici pro podporu prodeje produktů a služeb. Některé z nejnovějších a nejžhavějších trendů, které získávají na popularitě můžete vidět i na našem novém webovém portále Prekvapivareklama.cz.

Kampaň INGKampaň INGAutor: Archiv Quix

Guerilla je o nápadech

Překvapení, provokace, kontroverze, kreativita zhmotněná nestandardním způsobem s využitím nekonvenčních postupů, nízká nákladovost při vysoké efektivnosti či balancování na hranici legálnosti jsou častými synonymy guerilla marketingu, který ve značné míře využíváme. Lze jej nazvat jakýmsi mediálním chameleonem, který se mění postupně s vývojem nových technologií a možnostmi komunikace vůbec. Tato forma reklamy je často vtipná a s cílovou skupinou se snaží komunikovat jejím vlastním jazykem a prostředky, čímž lépe vytváří emoční vazbu mezi propagovanou značkou a potenciálním spotřebitelem. Pokud je guerillová kampaň překvapivá, dobře promyšlená a zábavná, přináší konkurenční výhodu. Často se stává, že si o ní lidé navzájem řeknou, a reklama se tak sekundárně šíří dál.

Co je ještě legální

V současnosti pozorujeme nárůst zájmu o guerilla marketing, a to i u velkých společností, které je dříve využívaly spíše jako doplněk ke standardním kampaním. Může to souviset s poměrně výraznou diverzifikací zábavy posledních let a tedy poklesem sledovanosti masmédií. V tomto odvětví je často třeba přizpůsobit se s produktem i případným obavám z postihu nebo obtěžování, jak jsme to například udělali s produktem clean grafitti, který vzešel z green marketingu. Jedná se o unikátní způsob reklamy, který spočívá v „umytí“ reklamního vizuálu (loga, textu, obrazce) přímo na dlažbu či chodník. Reklama je 100% ekologická a zároveň 100% legální, protože při její aplikaci nedochází k zabírání, poškození či znečištění ploch a povrchů. Nemusí se vždy zákonitě jednat o stříkaní, lepení či naopak vymývání všeho druhu. Možností je nepřeberné množství zajímavé instalace, neotřelé promotion, nebo jeden z posledních trendů – velkoplošné interaktivní projekce.

Svět se mění. Mění se i způsob propagace, mění se mediální platformy, mění se vnímání samotné reklamy. Pokud má být v dnešní době reklama úspěšná, musí být mnohem profesionálnější než kdykoli předtím. Ze světa jednoduchých barevných obrázků a textů se proměnila v komplexní vědu či umění. Ten, kdo v této době umí překvapit a oslovit, má náskok.

Autor: Diana Čokinová, niche media specialist Quix Strategy
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!