Richard Flimel: Měření OOH musíme dotáhnout do konce | E15.cz

Richard Flimel: Měření OOH musíme dotáhnout do konce

Richard Flimel: Měření OOH musíme dotáhnout do konce
venkovní reklama
• 

Strategie, Pavel Pichl

Loni způsobili na českém trhu outdoorové reklamy pěkný průvan. Po akvizici společnosti BigBoard Praha, prostřednictvím které ovládl i firmu News Outdoor, a po nákupu firmy Epamedia se JOJ Media House stal silným hráčem venkovní reklamy. Podle předsedy představenstva Richarda Flimela je nyní ten nejlepší čas na další nákupy.

Jaké jsou vaše plány v tomto roce? Uvažujete ještě o nějakých dalších akvizicích mezi firmami zaměřenými na venkovní reklamu?

V nejbližší době se chceme soustředit na konsolidaci našich aktivit v oblasti venkovní reklamy, které v sobě mají synergický potenciál. Proto se nebráníme ani dalším investicím v OOH, ovšem za předpokladu, že to pro naše podnikání bude dávat ekonomický a strategický smysl.

Vypadá to na přerozdělení trhu s konkurenční JCDecaux. Například v Maďarsku jste po akvizici Epamedia prodali tamní pobočku právě tomuto konkurentovi.

V Maďarsku jsme neplánovali rozvíjet podnikatelské aktivity. JCDecaux jednoduše přišel s nejlepší nabídkou. To ale nijak neovlivňuje naši pozici konkurenta na ostatních trzích.

Co OOH oboru stále chybí, je měření reklamy. Před lety na tom intenzivně pracovali v BigMedia (BigBoard). Budete v této aktivitě pokračovat?

Měření venkovní reklamy je pro nás ten nejdůležitější úkol. Chceme zajistit, aby měření bylo důvěryhodné a aby ho akceptovali nejen klienti, ale také agentury. Samozřejmě toho musíme dosáhnout za předpokladu rozumných investic. Projekt měření nicméně pokračuje. Aktuálně máme k dispozici mediální výkony jednotlivých reklamních ploch. Podle výkonu pak provádíme kategorizaci ploch do cenových pásem. Dalším krokem bude měření mobility konzumentů reklamy. To nám umožní zjistit vzájemné ovlivňování jednotlivých ploch a následně pak i dodávat klientům standardní mediální hodnoty kampaní tak, jak jsou zvyklí z ostatních mediatypů. Proto jsme do projektu zapojili společnost Mediareserch, která je známa jako zkušený dodavatel televizního měření.

Richard Flimel, předseda představenstva JOJ Media HouseRichard Flimel, předseda představenstva JOJ Media HouseAutor:

Jaký očekáváte vývoj v nárůstu LED a LCD billboardů, případně interaktivních kampaní, jako je propojení s chytrými telefony?

Zatím se hlavní objem zakázek OOH realizuje na tradičních nosičích. Podíl elektronických billboardů bude ale podle našich předpokladů postupně narůstat. Očekávám ale, že při dnešních cenách za technologie to bude jen na velmi vytížených místech. Pokud ceny klesnou a případně nastoupí nové formáty, dojde jistě i u nás k obměně portfolia na elektronické formáty. To ale také záleží na samotném vývoji technologií a v neposlední řadě na ceně. Spojení OOH s chytrými telefony je pro venkovní reklamu zajímavé téma. Umíme taková řešení klientům nabídnout již dnes. Je přirozené, že s nárůstem penetrace chytrých telefonů se přirozeně oba nosiče vzájemně doplňují a využívají samotné synergie. V takových případech to má výrazný efekt.

Kromě venkovní reklamy se stále rozhlížíte i po dalších typech médií. Je právě teď vhodná doba na nákup médií?

Stále si myslím, že nyní je dobrý čas na nákupy.

Autor: Strategie, Pavel Pichl
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!