Televizní rada rozdávala pokuty. Soukupovi z Barrandova vyčítá náklonnost k hostům z hnutí ANO | E15.cz

Televizní rada rozdávala pokuty. Soukupovi z Barrandova vyčítá náklonnost k hostům z hnutí ANO

20. července 2017 • 16:21

Provozovatel TV Nova dostal od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání dvě pokuty v celkové výši 800 tisíc korun za skrytou reklamu. Příliš zmiňovala firmu Innogy a nábytek Kika.

Nova měla v seriálu Ordinace v růžové zahradě 2 v díle odvysílaném 15. listopadu loňského roku zdůrazňovat distributora energie Innogy nad rámec dějového kontextu. "Umístěný produkt Innogy nebyl součástí či kulisou děje, ale naopak ústředním a jediným motivem scénky," uvedla rada ve zdůvodnění pokuty ve výši 500 tisíc korun.

Vlastník televize Nova prodá své aktivity na Balkáně. Zisk chce použít na splacení dluhu

Pokutu 300 tisíc korun pak rada uložila zmiňování produktů obchodního domu s nábytkem Kika během pořadu Snídaně s Novou 21. října loňského roku. "Třebaže v rozhovorech (se zaměstnanci Kika) bylo hovořeno i o aktuálních trendech týkajících se oblasti nábytku a dekorací, tedy o informacích zdánlivě nekomerčních, tyto trendy byly prezentovány na jednotlivých produktech obchodního domu Kika nábytek, čímž docházelo k nepatřičnému zdůrazňování konkrétních produktů ve vysílání," uvedla rada.

Rada rovněž na svém posledním zasedání v tomto týdnu vyzvala TV Barrandov, aby podal vysvětlení, na základě jakého klíče jsou zváni hosté do politicko-diskusního pořadu Duel Jaromíra Soukupa TV Barrandov. Radu zajímá, z jakého důvodu byl do všech vydání pořadu odvysílaných do 22. června včetně pozván zástupce hnutí ANO 2011. Barrandov má na odpověď 30 dní.

Autor: ČTK
 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!