Agentura BPM bankrotuje, neustála změny trhu | E15.cz

Agentura BPM bankrotuje, neustála změny trhu

Agentura BPM bankrotuje, neustála změny trhu
BPM, www homepage
• 
ZDROJ: msc
11. prosince 2014 • 06:14
Dušan Kütner
Společnost Big Partnership Media prodávající reklamu v téměř třech desítkách časopiseckých titulů, na osmi regionálních rádiích a dvou hudebních televizích Music box a VH1 končí. Firma sama na sebe kvůli platební neschopnosti podala k soudu návrh na zahájení insolvenčního řízení řešeného prohlášením konkurzu. Soud řízení zahájil a vyzval věřitele, aby přihlásili své pohledávky. Podle údajů v insolvenčním návrhu dosahuje celková výše dluhů firmy po splatnosti více než čtyři miliony korun.

Důvodů pro podání návrhu je podle jednatele a spolumajitele firmy Jiřího Lichého více. „Jednak klesly příjmy natolik, že nejsme schopni vykonávat dál činnost. Snahy o rozšíření portfolia nevyšly v náš prospěch a špatná finanční situace firmy nám neumožňuje jinou cestu,“ řekl deníku E15 Lichý. Firma měla dosud silnou pozici zejména ve východních Čechách a na Moravě. Na rozhlasovém trhu prostřednictvím Direct Radio Network mimo jiné zastupovala stanice Černá hora, Haná, Sázava a Krokodýl. V minulosti zastupovala i hudební Óčko.

Zhoršující se situaci se firma snažila zvrátit od loňského dubna. Začala jednat o rozšíření portfolia o nová rádia, která by podle Lichého posílila jejich podíl na trhu z 5,5 procenta na zhruba sedmnáct procent. „To by znamenalo stabilizaci firmy a velmi solidní ziskovost. Bohužel pro nás se trh přerozdělil do úplně nových celků a to nám neumožňuje fungování. Po dvanácti letech na trhu tak BPM zanikne,“ dodal šéf firmy se zhruba desetimilionovými ročními tržbami.

Trh s rozhlasovou reklamou předloni zaznamenal podle monitoringu admosphere více než pětiprocentní pokles na jeden a půl miliardy korun. V poslední době navíc prožívá významné změny. Ještě loni na jaře chtěla BPM spolupracovat s reklamním zastupitelstvím Regie Radio Music (RRM) ze skupiny Lagardere, do níž patří i stanice Frekvence 1 a Evropa 2. Letos ale RRM naopak spojila síly se svým dosud hlavním konkurentem, firmou Media Marketing Services zastupující regionální stanice. Z RRM navíc odchází stanice Impuls do nově vzniklého Radio United.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!