Antimonopolní úřad posuzuje změnu vlastníka Ringieru | E15.cz

Antimonopolní úřad posuzuje změnu vlastníka Ringieru

Antimonopolní úřad posuzuje změnu vlastníka Ringieru
Daniel Křetínský
• 
ZDROJ: Robert Zlatohlávek, E15
12. února 2014 • 10:42
Firma Rongosor má nově kontrolovat Ringier Axel Springer CZ a Ringier Axel Springer Print CZ, jak vyplývá z informací Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Vydavatele deníků Blesk a Aha! koupili podnikatelé Daniel Křetínský a Patrik Tkáč. Ohodnocení společnosti činí 170 milionů eur, tedy zhruba 4,7 miliardy korun.

Podle obchodního rejstříku je jediným akcionářem Rongosoru Křetínský, Tkáč je předsedou dozorčí rady firmy, která byla založena loni v listopadu. ÚOHS bude posuzovat oblast vydávání periodického tisku, poskytování reklamy prostřednictvím periodického tisku a internetu a oblast internetového zpravodajství a publicistiky. Rozhodnout o povolení spojení firem by měl do měsíce. O převzetí Ringieru se podle deníku E15 vloni vedle Křetínského a Tkáče zajímal také další český podnikatel, a to Pavel Tykač.

Původní vlastník, který je společným podnikem Ringier AG a Axel Springer SE, loni v prosinci uvedl, že se nadále chce soustředit na další rozšiřování svého obchodu v Polsku, Srbsku a na Slovensku, kde už zaujímá silné postavení v oblasti digitálního tisku.

Transakce je pokračováním trendu ovládání domácích vydavatelů českými vlastníky. Naposledy se tak stalo v případě společnosti Mafra, která vydává deník Dnes a Lidové noviny a jež se stala součástí mediální divize podnikatele a vicepremiéra Andreje Babiše. Miliardář se přitom zajímal i o Ringier Axel Springer, z této transakce ale nakonec sešlo.

Křetínský se mezi české miliardáře údajně poprvé dostal poté, co v roce 2009 spolu se skupinou J&T Patrika Tkáče a Ivana Jakaboviče a skupinou PPF založil Energetický a průmyslový holding (EPH).

Autor: ČTK, rap
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!