Antimonopolní úřad schválil prodej vydavatelství Vltava-Labe-Press Pentě | E15.cz

Antimonopolní úřad schválil prodej vydavatelství Vltava-Labe-Press Pentě

Antimonopolní úřad schválil prodej vydavatelství Vltava-Labe-Press Pentě
Spoluzakladatel skupiny Penta Marek Dospiva
• 
ZDROJ: Rasch Jan/Euro

ČTK

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) schválil prodej vydavatelství Vltava-Labe-Press investiční skupině Penta. Podle antimonopolního úřadu nebude mít spojení za následek podstatné narušení hospodářské soutěže. Rozhodnutí není dosud pravomocné, uvedl předseda ÚOHS Petr Rafaj. Noviny prodává německý koncern Verlagsgruppe Passau.

ÚOHS vedl pouze zjednodušené řízení. To znamená, že případ posuzoval ve zkráceném režimu. Součástí akvizice je také 51 procentní podíl ve společnosti Astrosat Média, která vydává časopisy Květy, Vlasta, Story, TV magazín a National Geographic Česko, dále 70 procent ve společnosti Česká distribuční, 35 procent v distribuční firmě PNS a 30 procent ve zprostředkovateli webové reklamy AdActive.

Penta nezařadí VLP do společnosti News and Media Holding, která zastřešuje její mediální aktivity na Slovensku, ale vydavatelství bude přímo odpovědné vedení skupiny. „Mediální investice Penty v ČR a na Slovensku je třeba vidět odděleně. Co lze potvrdit, je fakt, že budeme hledat především ekonomické synergie tam, kde mají smysl,“ uvedl už dříve mluvčí Penty Ivo Mravinac.

Mediokracie: Kupředu zelená!

Další firma, která nepodniká v médiích

Podle Tomáše Trampoty z katedry mediálních studií Fakulty sociálních věd je koupě vydavatelství VLP logickým pokračováním aktivit Penty na Slovensku. „Zároveň jde o pokračování trendu, kdy do českých médií vstupují společnosti s jádrem činnosti mimo média, který začal roku 2003 vstupem PPF do servisní společnosti TV Nova,“ uvedl Trampota.

VLP s monopolem v oblasti regionálního tisku má podle něj větší kumulativní zásah čtenářů než většina deníkových titulů a často se na její sílu zapomíná. Pro Pentu může jít zároveň o výhodný nosič inzerce a reklamy na produkty a služby této skupiny, uvedl už dříve Trampota.

Ochrana před iracionálním napadáním

O důvodech vstupu do mediální sféry mluvil v dubnovém rozhovoru s Hospodářskými novinami spolumajitel Penty Marek Dospiva. Zmínil budování transparentnějšího prostředí, využití synergií s ostatními firmami, ale také obranu před „iracionálním napadáním“, což podle něj novináři nazývají jako pořízení si „atomového kufříku“.

Penta vstupuje do médií. Koupila přední slovenská vydavatelství

Verlagsgruppe Passau: Prodáváme ze strategických důvodů

Německý mediální koncern uvedl, že VLP prodal ze strategických důvodů. „Tato transakce nám totiž umožní se více soustředit na německý trh, kde chceme pokračovat v dalším růstu,“ uvedla generální ředitelka Verlagsgruppe Passau Simone Tucci-Diekmannová.

Penta je středoevropská investiční skupina, založená v roce 1994. Působí zejména ve zdravotnictví, finančních službách, výrobě, maloobchodu a v realitním developmentu.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!