Babiš žaluje vydavatele Blesku | E15.cz

Babiš žaluje vydavatele Blesku

Babiš žaluje vydavatele Blesku
Šéf skupiny Agrofert a podle časopisu Forbes nejbohatší Slovák Andrej Babiš
• 
ZDROJ: E15 Anna Vacková

ČTK

Pražský městský soud ve středu projedná žalobu Andreje Babiše na společnost Ringier Axel Springer, která vydává deník Blesk. Podnikatel Babiš tvrdí, že o něm Blesk zveřejnil celkem 15 nepravdivých tvrzení, například to, že "Babiš odírá lidi". Požaduje zveřejnění svých odpovědí. Žaloba se dostává před soud v době, kdy média spekulují o tom, že Babiš chce tuzemskou pobočku Ringieru koupit.

Předmětem žaloby jsou články, které Blesk uveřejnil loni v dubnu. Majiteli zemědělsko-potravinářsko-chemické skupiny Agrofert vadí tvrzení jako: „Babiš dostává od státu 10 milionů korun denně“, „Babiš je viník dražšího česneku nebo třeba brambor“ či „Milovník zvířat Babiš: Nabízí pochoutku z týraných hus…!“ Publikovaná tvrzení podle žaloby vyvolávají dojem, že podnikatel jedná zavrženíhodným, nepoctivým a nemorálním způsobem, což se údajně zásadním způsobem dotýká jeho občanské cti a důstojnosti.

„Žaloba všech 15 tvrzení vyvrací a uvádí na pravou míru. Pro příklad – skupina Agrofert česnek ani brambory nepěstuje, stejně tak na farmě Čapí hnízdo nejsou chovány žádné husy. Obdobně Andrej Babiš jako fyzická osoba pochopitelně od státu nedostává žádné dotace ani jiné platby, a pokud jde o skupinu Agrofert, neinvestiční dotace z národních zdrojů pro celou zemědělskou divizi skupiny Agrofert činily v roce 2011 celkem 54,031 milionů korun, tedy 148.000 korun denně, nikoli 10 milionů,“ sdělil mluvčí Agrofertu Karel Hanzelka.

Babiš od Ringieru nežádá finanční náhradu, pouze zveřejnění svých odpovědí v Blesku. Podnikatel vlastní vydavatelství AGF Media, které od loňska vydává týdeník 5 + 2 dny. V dubnu navíc koupil od společnosti Economia, kterou vlastní další miliardář Zdeněk Bakala, vydavatelství Ecopress, jež na Slovensku vydává Hospodárske noviny a další odborné tituly. Spekulace o tom, že chce koupit i českou pobočku Ringieru, zatím Babiš nepotvrdil.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!