Barron's: Twitter je i přes propad na polovinu stále nadhodnocený | E15.cz

Barron's: Twitter je i přes propad na polovinu stále nadhodnocený

Barron's: Twitter je i přes propad na polovinu stále nadhodnocený
ilustrační foto
• 
ZDROJ: 13. Stock Online Relations, Flickr.com (CC BY-SA 2.0)
5. května 2014 • 11:27
Akcie provozovatele sítě vzkazů Twitter jsou i po téměř padesátiprocentním propadu z prosincového maxima nad 74 dolary nadhodnocené ve srovnání s jinými akciemi internetových firem. Napsal to dnes americký týdeník pro investory Barron's. Poukázal přitom na to, že růst počtu uživatelů Twitteru se výrazně zpomaluje a přechod firmy k ziskovému hospodaření je stále vzdálený.

Akcie Twitteru skončily v pátek na 39 dolarech a podle Barron's si nadále udržují vysokou přirážku vůči jiným internetovým akciím z hlediska poměru ceny akcie k firemním výnosům. Pokud by klesly na 30 dolarů, byly by podle časopisu pořád ještě dražší než akcie největší internetové komunitní sítě Facebook. Akcie Twitteru loni v listopadu vstoupily na newyorskou burzu s emisní cenou 26 dolarů.

Počet uživatelů Twitteru v USA podle časopisu i přes snahu firmy o zvýšení atraktivnosti zjevně setrvává kolem nynější úrovně 57 milionů. „Kvůli bizarnímu formátu je možná pro Twitter těžké, aby se stal masovým médiem, jakým je uživatelsky vstřícnější Facebook,“ uvedl Barron's. Firma se podle agentury Reuters ke zprávě nevyjádřila. Celkový počet uživatelů Twitteru v prvním čtvrtletí vzrostl proti konci loňského roku o šest procent na 255 milionů a zvýšily se i tržby. Nárůst uživatelů a tržeb ale podle analytiků není dostatečný k tomu, aby uspokojil investory. Cena akcií firmy se počátkem února propadla téměř o čtvrtinu, když firma ohlásila prudké zpomalení růstu počtu uživatelů ve čtvrtém čtvrtletí na své dosavadní minimum 3,8 procenta.

Twitter je bezplatnou službou, jejímž prostřednictvím si uživatelé mohou sdělovat krátké vzkazy v délce do 140 znaků. Firma zahájila provoz před sedmi lety a zatím nikdy nevykázala zisk. V posledních letech zaznamenává silný růst tržeb, které pocházejí hlavně z reklamy.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!