BBC zahájilo v Česku vysílání pod hlavičkou Lagardère | E15.cz

BBC zahájilo v Česku vysílání pod hlavičkou Lagardère

BBC zahájilo v Česku vysílání pod hlavičkou Lagardère
"Je to plán na menší BBC, která ale využívá své zdroje efektivněji," řekl Thompson, který zdůraznil, že žádná ze stanic se neruší. Hlavním smyslem plánu je podle něj "fungovat tak, jak si můžeme dovolit, ale samozřejmě to bude znamenat, že část toho bude poměrně nestravitelná". Dodal, že někteří zaměstnanci budou muset být propuštěni.
• 
ZDROJ: BBC

red

V pátek 1. března začala BBC v Česku vysílat pod hlavičkou soukromé mediální skupiny Lagardère Active ČR. Fakticky se tak uzavřel několik měsíců trvající proces, kdy o frekvence BBC v Česku zároveň usiloval veřejnoprávní Český rozhlas.

Rádio BBC zahájilo své nové vysílání ve 12 největších českých a moravských městech poté, co Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) schválila převod 100 % vlastnických práv společnosti BBC Radiocom (Praha) na Lagardère Active ČR.

„Rádio BBC, patřící do skupiny Lagardère Active ČR, je zpravodajsko-informační stanicí, jejíž značnou součástí je i nadále vysílání BBC World Service,“ informovala tisková mluvčí Lagardère Radka Pilzová. České vysílání probíhá denně mezi 8. – 11. a 13. – 16. hodinou a jeho obsahem je zpravodajství, publicistika, vzdělávání, sport a zábava v rámci čtyř základních tematických okruhů – byznysu, vědy, kultury a společnosti.

Jako prvek zábavy bude smysluplně a přiměřeně využívaná i hudba podobně jako je tomu na jiných zpravodajských stanicích (například ČRo Radiožurnál). Program rádia je postaven na zpravodajském proudu (tzv. rolling news) v dopoledním a odpoledním prime time, v jiných částech dne budou postupně zařazovány různé talk show nebo diskusní pořady s hosty a posluchači a další programové prvky.


„První fázi vnímáme jako přechodnou. Postupně se bude české vysílání dál rozšiřovat směrem k maximalizaci mluveného slova. Budeme žádat o rozšíření vlastního vysílání až na dvanáct hodin denně, tak, jak tomu bylo při udělení licence pro vysílání naší společnosti. Naším cílem je moderní rádio mluveného slova, které hudbu využívá jako prvek zábavy v přiměřené míře a není pravda, že bychom tím porušovali licenční podmínky,“ říká Miroslav Hrnko, výkonný ředitel Lagardère Active ČR a jednatel BBC Radiocom (Praha).

Zpravodajství připraví samostatná redakce Pro tvorbu obsahu rádio připravuje i spolupráci s etablovanými partnery. Studia rádia byla umístěna do mediacentra ve Wenzigově 4 na Praze 2.

Jako moderátoři v novém rádiu působí Ivana Schöffelová a Roman Mikesch, Produkci zajišťuje tým Martina Janského. Obsah připravuje specializovaná redakce, která využije zpravodajské zázemí skupiny Lagardère v ČR.

Rádio se identifikuje přesně podle zákona 1x do hodiny jako rádio BBC. „S jingly, jak je známe z hudebních rádií, v jejich častých rotacích nepočítáme. Identifikaci rádia zajišťují moderátoři v podobě mluveného slova, které je z našeho pohledu pro zpravodajský typ rádia vhodnější než jingly, na které jsme zvyklí z hudebních rádií,“ uvedla Pilzová.

Autor: red
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!