Brno rozdává kreativní vouchery | E15.cz

Brno rozdává kreativní vouchery

Brno rozdává kreativní vouchery
Jihomoravské inovační centrum
• 
ZDROJ: archiv

Strategie, Petr Novotný

Brno spouští službu JIC Kreativní voucher, která má prohloubit spolupráci mezi jihomoravskými firmami a profesionály z kreativních oborů. Cílem je povzbudit firmy, aby své podnikání uměly podpořit profesionální prezentací svého portfolia.

Brno nabízí kreativní vouchery na redesign produktů nebo třeba návrh nového vizuálního stylu společnosti. Podpořeni budou profesionálové v oborech, jako je je grafika, design, marketing, ale i scénická umění, literatura nebo architektura. Na vzájemnou spolupráci získají jednorázovou dotaci v hodnotě až 75 procent nákladů, maximálně ale 100 tisíc korun.

Na projekt přospěl čtyřmi miliony korun Magistrát města Brna. „Podle studie mapující místní kreativní odvětví je v Brně několik tisíc profesionálů v oblasti kreativního průmyslu. Ti všichni mohou firmám pomoci být konkurenceschopnější a inovativnější,“ uvádí brněnský primátor Petr Vokřál.

Brno i společnost JIC (Jihomoravské inovační centrum), která za akcí stojí, má s podporou firem formou poukazů zkušenosti – před sedmi lety Brno jako první město v republice zavedlo JIC Inovační voucher, který přispívá na propojení firem s vědci. Úspěšný koncept postupně zavedly i ostatní kraje.

„Inovativní firmy na jižní Moravě mají často produkty a služby, kterými vynikají nejen v lokálním, ale i celosvětovém měřítku. Mají skvěle zvládnutou technologii, méně energie už ale věnují komunikaci svého portfolia směrem k zákazníkům,“ vysvětluje ředitel JIC Jiří Hudeček, proč se JIC rozhodl pomáhat prohlubovat zkušenosti firem se spoluprací s kreativci.

Inspirací byly obdobné služby ve městech jako Salzburg nebo Manchester. Tamní firmy díky poukazům navázaly dlouhodobou spolupráci s kreativci, která navíc odstartovala širší inovační procesy ve firmě.

Firmy sídlící v Jihomoravském kraji si budou moci vybrat ke spolupráci profesionály ze speciálně zřízené kreativní galerie. Do té se mohou od 2. listopadu hlásit zájemci z kreativních oborů s minimálně pětiletou praxí. Žádosti o konkrétní projekty můžou firmy odevzdávat od 1. února 2016, po absolvování workshopu, na kterém získají informace o správném zadávání kreativního projektu. Vouchery zástupci města i JIC vylosují v dubnu 2016.

Autor: Strategie, Petr Novotný
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!