Část vydavatelství Mladá fronta chce koupit Křetínského firma | E15.cz

Část vydavatelství Mladá fronta chce koupit Křetínského firma

Část vydavatelství Mladá fronta chce koupit Křetínského firma
Budova vydavatelství Mladá fronta
• 
ZDROJ: e15
2. prosince 2015 • 12:01
Společnost Czech Media Invest (CMI) kontrolovaná Danielem Křetínským a Patrikem Tkáčem hodlá koupit část vydavatelství Mladá fronta podnikatele Františka Savova. CMI požádala prostřednictvím dceřiné firmy Gloomar CZ Úřad pro ochranu hospodářské soutěže o předběžné posouzení transakce, která ale v tuto chvíli ještě není uzavřená.

„Úřad zahájil správní řízení o návrhu na povolení spojení mezi společnosti Gloomar CZ a částí podniku vydavatelství Mladá fronta. Více informací bude brzy zveřejněno v oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů na internetových stránkách ÚOHS,“ uvedl mluvčí antimonopolního úřadu Martin Švanda.

Plánovaný obchod potvrdil i člen představenstva CMI Daniel Častvaj. „Žádná transakce však v tuto chvíli není uzavřená, jedná se pouze o její posouzení ze strany ÚOHS,“ dodal Častvaj.

Vydavatelství Mladá fronta od roku 2007 vydává ekonomický deník E15 (náklad 53 485), v roce 2012 začala vydávat ekonomický týdeník Euro a od roku 2013 zpravodajský týdeník v anglickém jazyce E15 weekly. Dále vydává časopisy pro děti (Sluníčko, Mateřídouška), lifestylové magazíny (například Lidé a Země, For Men, Maminka, Dieta) i odborné tituly (Strategie, Real-immo, Právo&Byznys atd.). Dále provozuje divize zaměřené na on-line média, časopiseckou a knižní produkci.

Bývalý Ringier

Křetínský ovládá na mediálním trhu skupinu Czech News Center a.s., která vydává deníky Blesk (náklad 242 001), Aha! (57 075) a Sport (36 126 kusů). Dále vydává týdeník Reflex a motoristické tituly Svět motorů a Auto TIP. Společnost je součástí koncernu Czech Media Invest, který kontrolují finančníci Daniel Křetínský a Patrik Tkáč. Vydavatelství koupili koncem roku 2013 od německo-švýcarské společnosti Ringier Axel Springer AG.

Firma Gloomar CZ byla založená letos v srpnu, jejím jediným akcionářem je společnost Euromater SE, kterou ovládá kyperská Esturgeon Enterprises Limited.

ÚOHS letos schvaloval i jiné změny na české mediální mapě. V září povolil prodej vydavatelství Vltava-Labe-Press investiční skupině Penta, jejímž spolumajitelem je Marek Dospiva. Podle antimonopolního úřadu nebude mít spojení za následek podstatné narušení hospodářské soutěže. Noviny prodával německý koncern Verlagsgruppe Passau.

Autor: ČTK, paj
 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!