Česká kampaň láká Indy na líbánky do zimní Prahy | E15.cz

Česká kampaň láká Indy na líbánky do zimní Prahy

Česká kampaň láká Indy na líbánky do zimní Prahy
Indická svatba
• 
ZDROJ: profimedia.cz
30. září 2014 • 06:20
David Vagaday
Multikina v největších indických městech začnou od listopadu promítat spoty o České republice. Reklama má přesvědčit indické novomanžele, aby na svoji svatební cestu zamířili právě do Česka. Start velké kampaně souvisí s říjnovou premiérou nejnovějšího bollywoodského trháku Bang Bang, který se letos v červenci natáčel v Praze.

Dvacetisekundový reklamní spot poběží před každým filmem v síti multikin PVR Cinemas v pěti městech – Dillí, Gurgaonu, Mumbaji, Bangalore a v Kalkatě. Reklama potrvá jeden měsíc od půlky listopadu.

„Propagační kampaň bude zacílena na novomanžele, kteří každoročně jezdí v lednu a únoru do zahraničí na svatební cesty,“ upřesnil pro E15.cz český velvyslanec Miroslav Stašek. Diplomat zároveň vysvětlil, že říjen až prosinec je v Indii obdobím svateb a na něj pak navazují líbánky.

Zájem o Česko díky Bollywoodu stoupá

Indie se pro marketéry zahraničních destinací stává čím dál tím zajímavější zemí. Výlet do Evropy si sice většina Indů dovolit nemůže, ale střední třída s dostatečnými prostředky na cestování v miliardové mocnosti neustále roste a přesahuje už sto milionů lidí.

Mezi Indy zároveň stoupá zájem o Česko, a to i zásluhou bollywoodských filmů, které se u nás natáčeli. Česká ambasáda v Dillí vydává kolem 15 tisíc víz ročně, ale jak upozornil velvyslanec Stašek, díky Schengenu mohou do Česka přijet Indové i s jiným evropským vízem. „Počet návštěvníků z Indie může být třikrát až čtyřikrát vyšší, než je vydaných víz,“ odhadl Stašek.

Propagace spojená s velkofilmem Bang Bang

Podle agentury CzechTourism, která nadcházející kampaň spolu s českou ambasádou v Dillí připravila, jsou spoty součástí celé série propagačních aktivit v Indii. „Propagaci jsme soustředili kolem premiéry nového velkofilmu Bang Bang,“ vysvětlila mluvčí agentury Michaela Klofcová.

Snímek Bang Bang je nejočekávanější filmovou novinkou letošního roku v Indii. Do kin půjde 2. října, ale už dlouho před tím poutal pozornost diváků. Například sledovanost v létě zveřejněného traileru trhla všechny dosavadní bollywoodské rekordy, během prvních 24 hodin jej shlédlo přes 2,3 milionu lidí. Film s rozpočtem kolem 450 milionů korun se natáčel kromě Indie i v Thajsku, Řecku a v Praze.

Součástí kampaně je podle Klofcové také propagace zájezdů do Česka ve spolupráci s indickým touroperátorem Ezeego1. CzechTourism zároveň jedná s distributorem Fox Star India o zařazení reklamy na ČR do kampaně k samotnému filmu.

„V tuto chvíli řešíme přesnou podobu plánu. Ve hře je společná propagace na sociálních sítích, umístění spotů o ČR před vysíláním filmu a podobně,“ řekla Klofcová. CzechTourism jako protiplnění nabízí financování cesty v rámci soutěže pro dva výherce, kteří se mohou vydat do jedné z destinací, kde Bang Bang vznikl. „V našem případě se jedná o Prahu,“ dodala mluvčí.

Indický remake americké akční komedie
Akční thiller Bang Bang je indickým remakem americké akční komedie Zatím spolu, zatím živi (Knight and Day) s Tomem Cruisem a Cameron Diaz. Zároveň je to nejočekávanější filmová novinka letošního roku v Indii. Snímek však provázely potíže s nedodržením rozpočtu a termínu premiéry. Kvůli mozkové operaci hlavní mužské hvězdy, indické megastar Hrithika Roshana, museli tvůrci odsunout premiéru z plánovaného 1. května na 2. říjen, což vedlo k růstu nákladů z 900 milionů na 1,3 miliardy rupií (přes 450 milionů korun). Producenti si pro natáčení vybrali světově proslulé exteriéry – řecký ostrov Santorini, thajský Phuket, indické Himaláje, Abú Dhabí a českou metropoli Prahu. Hlavní ženskou roli obsadila další bollywoodská hvězda, 31letá herečka Katrina Kaif.

České hrady pro indické filmy

Snahy České republiky o zviditelnění v Indii se netýkají jen reklamních spotů v kinech. Letošek byl totiž vyhlášen rokem česko-indické kulturní spolupráce. Jeho hlavní páteří je podle velvyslance Staška putovní výstava Národního muzea České hrady, kterou už mohli lidé navštívit v řadě indických měst a také v Bhútánu a Nepálu. „V rámci výstavy jsme připravili bohatý doprovodný program, sestávající z přehlídky českých filmů, koncertů a degustace našich pokrmů,“ vysvětlil Stašek.

Česká ambasáda také chystá na listopad účast tuzemských filmařů na Mezinárodním filmovém festivalu Indie ve státě Goa, kde se ČR představí vlastním Českým filmovým festivalem a právě výstavou České hrady. „Zároveň nabídneme indickým partnerům z filmové branže interiérové a exteriérové lokace pro natáčení v České republice,“ doplnil diplomat.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!