Český rozhlas vyhlásil další Presspektivy | E15.cz

Český rozhlas vyhlásil další Presspektivy

Český rozhlas vyhlásil další Presspektivy
Presspektivy Českého rozhlasu
• 
ZDROJ: archiv

Strategie, Petr Novotný

Pro všechny kreativce, které zajímá žurnalistika a práce v rádiu, vyhlásil Český rozhlas soutěž, které se mohou zúčastnit všichni zájemci. Klání je vypsáno ve třech kategoriích: print a multimédia, audiopořad a volná disciplína. Soutěž pořádá ČRo v rámci projektu Presspektivy – Budoucnost žurnalistiky.

Účastníci soutěže by měli využít pro svou práci zásady rozvojového projektu Vize 2020, který sází právě na kreativitu a multimedializaci. Informace o soutěži i Vizi 2020 jsou k dispozici na webu Presspektivy.cz. V kategorii print a multimédia by se měli účastníci zaměřit na multimediální podobu Týdeníku Rozhlas, v sekci audiopořad navrhnout satirickou minisérii pro stanice ČRo Plus či Dvojka. Volná disciplína pak bude výzvou pro všechny kreativní nápady, jak zpestřit vysílání Českého rozhlasu.

„Pohled zvenčí je vždy to nejcennější, co můžeme získat. Je to motivace i pro nás samotné zkusit vystoupit z vlastní komfortní zóny a pokusit se nahlédnout na rozhlasovou problematiku jinak. Do soutěže budou zařazeny všechny náměty, které Český rozhlas obdrží do 11. 1. 2016. Hodnotit je bude odborná porota a na vítěze budou čekat zajímavé ceny,“ uvedl náměstek pro program a vysílání René Zavoral.

Český rozhlas spustil Presspektivy v roce 2012. Projekt má být motorem diskuse o tématech, která souvisejí se současností a budoucností novinařiny. Jejich cílem je zvyšovat profesní úroveň novinářů Českého rozhlasu a zapojit je do výchovy budoucích žurnalistů. Presspektivy se konají vždy dvakrát ročně v podobě odborného workshopu pro vybrané novináře a odborníky na dané téma se zahraničními hosty.

Projekt Vize 2020, který iniciovala Evropská vysílací unie (EBU), apeluje na veřejnoprávní média, aby si uchovala relevanci obsahu, trvalou důvěru svého publika a současně udávala směr ve vývoji. Vysílatelé by měli tvořit trendy jak ve vývoji technologickém, tak v rozvoji nových formátů a stále aktuálního obsahu zrcadlícího měnící se potřeby společnosti.

Autor: Strategie, Petr Novotný
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!