Economia zpoplatní svůj web, značku ihned.cz opustí | E15.cz

Economia zpoplatní svůj web, značku ihned.cz opustí

Economia zpoplatní svůj web, značku ihned.cz opustí
Zpravodajský sál vydavatelství Economia, které 24. září oznámilo, že zpoplatní články Hospodářských novin a zpravodajského portálu IHNED.cz na webu. Zdarma bude měsíčně deset příspěvků, další budou k dispozici jen pro předplatitele.
• 
ZDROJ: ČTK

ČTK, pav

Vydavatelství Economia z neděle na pondělí zpoplatní na webu články Hospodářských novin a zpravodajského portálu IHNED.cz. Zdarma bude měsíčně desítka příspěvků, další budou k dispozici jen pro předplatitele. Nový přístup k digitálnímu obsahu novinářům představili zástupci vydavatelství.

Economia se rozhodla pro zavedení tzv. metered paywall, kdy je určitý počet článků zdarma a další jsou vidět po zaplacení. Přístup k digitálnímu obsahu, který bude k dispozici na webu i v aplikacích mobilních zařízení, bude za roční příplatek 200 korun k tištěnému předplatnému. Pouze samotné digitální předplatné přijde na 299 korun měsíčně. Zpoplatnění se nebude týkat krátkých agenturních zpráv. Projekt nepočítá s prodejem jednotlivých článků, denní vydání si čtenáři budou moci stáhnout v používaných aplikacích. Předplatitelé budou mít k dispozici také archiv od roku 1995.

Generální ředitel Economie Roman Latuske uvedl, že platební model vybrali po analýze zahraničních projektů. Nakonec zvítězil ten, který se nejvíce podobá německému Die Welt, podobně funguje také například web New York Times. Podle Latuskeho se na tomto řešení má v budoucnu dále pracovat. „Testujeme v Česku neprobádanou půdu,“ uvedl ředitel redakcí Vladimír Piskáček. „Budeme rádi, když nás budou ostatní následovat,“ dodal. Podle propočtů vydavatelství by se zpoplatnění nyní dotklo asi sedmi procent uživatelů pouze zpravodajského portálu IHNED.cz.

Čermák: Chceme je poprosit, aby zaplatili

Podle šéfredaktora portálu IHNED.cz Miloše Čermáka je snaha oslovit lidi, kteří se na web vracejí. Cílovou skupinou jsou tak i současní návštěvníci webu, kterých je kolem 800 tisíc. „Chceme je poprosit, aby zaplatili,“ uvedl Čermák. Podle něho podobný model využívají stovky webů ve Spojených státech a desítky v Evropě. Pro čtenáře, kteří na web zavítají náhodou například díky sdílenému odkazu, je podle něj připraven bonus deseti článků zdarma. „O tyto lidi nechceme přijít,“ řekl.

Změna nabídky digitálního obsahu podle ředitele redakcí Piskáčka znamená i změnu redakční práce, a to ve znamení strategie Digital first. Zpravodajské materiály se budou publikovat hned, role printových editorů bude stejná jako v on-line, sami si vyberou, kam co umístí.

Značka ihned.cz skončí

„Hlavním brandem jsou Hospodářské noviny,“ řekl Piskáček s tím, že web bude dál fungovat na doméně IHNED.cz, která již nebude využívána jako mediální značka. Uvedl také, že vydavatelství jedná s majitelem domény HN.cz; tu ale vlastník, kterým je podnikatel Radim Jančura, údajně zatím nechce prodat. Primárním cílem je podle Piskáčka prosazovat myšlenku, že za kvalitní obsah se platí.

Zpoplatnění obsahu znamená další fázi transformace, která začala v loňském roce a zahrnovala mimo jiné fúzi se společností Centrum Holdings. Po digitální části se vydavatelství chce soustředit i na tištěné Hospodářské noviny a jejich supplementy. Pokrok v této oblasti Piskáček očekává v polovině příštího roku.

Economia
Economia je významným vydavatelem ekonomického a odborného tisku, působí rovněž na poli on-line médií a digitalizace mediálního obsahu. Vedle Hospodářských novin vydává týdeníky Ekonom a Respekt a několik odborných titulů. Jako součást Centrum Holdings získala mimo jiné on-line titul Aktuálně.cz, u kterého se zpoplatněním nepočítá. Majitelem skupiny je Zdeněk Bakala.

Autor: ČTK, pav
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!