Filmový festival Berlinale cílí i na TV projekty | E15.cz

Filmový festival Berlinale cílí i na TV projekty

Filmový festival Berlinale cílí i na TV projekty
Plakát 65. Berlinale
• 
ZDROJ: archiv

Aleš Hudský, spolupracovník redakce Strategie

Mezinárodní filmový festival Berlinale, jehož 65. ročník se koná od 5. do 15. února 2015, potvrzuje příklon filmařů, jejich producentů, obchodníků i festivalových organizátorů k televizním formátům. Strategie bude mít na místě svého zpravodaje.

Důležitou festivalovou částí Berlinale je Evropský filmový trh, spolu s Cannes nejdůležitější v Evropě, na kterém producenti prodávají dokončené filmy i domlouvají nové projekty. Letos se pozornost upírá na 36 filmových projektů, které představuje Koprodukční trh – výběrová akce pro filmy s mezinárodním koprodukčním potenciálem.

Letos poprvé se tento trh zaměřuje i na televizní seriálové projekty. 10. února se pozvaným TV producentům a financiérům představí šest projektů připravovaných TV seriálů z Izraele, Německa, USA, Španělska, Norska a Belgie ve speciální sekci nazvané Co-Pro Series. Každý projekt bude představen svými producenty a poté bude vytvořen prostor pro konzultace a domlouvání případné spolupráce.

Cílem je umožnit zkušeným producentům filmů seznámení se s novými trendy seriálové produkce, která v poslední době zajímá stále více autorů, producentů, hereckých hvězd i diváků. Berlinale tak reaguje na trend USA, kde se filmařská kvalita přesouvá právě do oblasti tvorby hraných TV seriálů. Tento trend přichází i do Evropy, jak o tom Strategie informovala v nedávném rozhovoru s ředitelem HBO Europe Ondřejem Zachem.

Na festivalovém paláci v centru Berlína již visí plakát festivalu, který pátým rokem vytváří agentura Boros. Letos využívá motivu opony, jež se otevírá před každou festivalovou projekcí, a podobně jako karlovarský festival pracuje s číslicemi a písmeny. Ovšem podstatně méně vynalézavěji, než tak činí Aleš Najbrt pro Karlovy Vary…

Hlavními partnery festivalu i Evropského filmového trhu zůstávají Audi, L´Oréal Paris, čínský výrobce luxusních šperků Tesiro a ZDF. Partnery jsou Hugo Boss, MasterCard a německý výrobce hodinek Glashütte.

Strategie bude z berlínského festivalu přinášet na svém webu původní zpravodajství.

Autor: Aleš Hudský, spolupracovník redakce Strategie
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!