GfK: Prodej spotřebního zboží se ve 2. čtvrtletí zvýšil o 6 procent | E15.cz

GfK: Prodej spotřebního zboží se ve 2. čtvrtletí zvýšil o 6 procent

GfK: Prodej spotřebního zboží se ve 2. čtvrtletí zvýšil o 6 procent
Ilustrační foto
• 
ZDROJ: Euro Jan Rasch
25. srpna 2014 • 14:59
Prodej technického spotřebního zboží v Česku se v letošním 2. čtvrtletí zvýšil o šest procent na 13,5 miliardy Kč. Výrazně vzrostl odbyt počítačů, notebooků, tabletů a mobilů. Naopak prodej digitálních fotoaparátů meziročně poklesl o čtvrtinu. Vyplývá to z průzkumu GfK Temax.

Prodej počítačů, notebooků a dalších informačních technologií se zvýšil meziročně o 16 procent. „Nejdynamičtější nárůst zaznamenaly stolní počítače, k jejichž pozitivnímu vývoji přispělo zejména ukončení podpory operačního systému Windows XP,“ uvádí zpráva GfK. V rámci přenosných počítačů pokračoval růst segmentu ultratenkých počítačů.

Dařilo se i sektoru telekomunikací, jehož obrat ve druhém čtvrtletí stoupl meziročně o 14,6 procenta. Pozitivní vývoj byl ovlivněn chytrými telefony. Češi nadále dávají přednost dotykovým telefonům s větší úhlopříčkou displeje. Do popředí zájmu se také dostávají mobilní telefony podporující dvě SIM karty.

Prodej spotřební elektroniky vykázal oproti stejnému období loňského roku pokles o téměř tři procenta v hodnotovém vyjádření. Televizí se sice prodalo meziročně více, ale vzhledem k velkému poklesu cen se výše obratu mírně snížila. Pokračuje trend směrem k velkým obrazovkám a viditelný podíl na trhu už mají také UltraHD televizory.

Téměř o čtvrtinu meziročně se ve druhém čtvrtletí snížil prodej digitálních fotoaparátů. „Za negativním vývojem stojí především segment nejlevnějších kompaktů s pevným objektivem nahrazovaný postupně chytrými telefony, které jsou schopny fotit v odpovídající kvalitě,“ uvádí zpráva. Nadále také pokračuje pokles cen zejména u zrcadlovek.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!