GfK StarchMetrix: V tisku nejlíp funguje reklama na fotoaparáty, telefony a make-up | E15.cz

GfK StarchMetrix: V tisku nejlíp funguje reklama na fotoaparáty, telefony a make-up

GfK StarchMetrix: V tisku nejlíp funguje reklama na fotoaparáty, telefony a make-up
Fotoaparát
• 

red

Pilotní údaje získané pomocí nástroje GfK StarchMetrix odhalily, že reklamy na produkty z kategorie fotoaparáty a fotografování, telefonické přístroje a make-up dokážou u čtenářů vygenerovat nejvyšší skóre sledovanosti.

Nové syndikované údaje z června a července 2012 byly získány prostřednictvím online panelů zhruba 10 000 spotřebitelů. Studie se uskutečnila v sedmi čínských městech a týkala se 1 249 tiskových reklam ve 42 různých časopisech. Spotřebitelé odpovídali na otázky, jestli si vzpomínají na konkrétní reklamy v konkrétních vydáních časopisů, jaké konkrétní kroky podnikli po tom, co danou tištěnou reklamu shlédli, a jestli jsou ke konkrétní značce spíše pozitivně, nebo spíše negativně nakloněni.

Deníky Dnes a Lidové noviny slučují sport, zahraničí i foto

Podle měření GfK StarchMetrixu nejvyšší skóre z hlediska rozpomenutí spotřebitelů na reklamu dosáhly kategorie fotoaparáty a fotografování, telefonické zařízení a make-up. V kategorii fotoaparáty se z hlediska zapamatovatelnosti ukázala reklama na dvoustraně ve vydání časopisu Mina ze dne 17. května 2012 na fotoaparát Canon IXUS. Dosáhla čtenářského skóre 91 procent, což znamená, že 91 procent čtenářů tohoto vydání časopisu Mina si vzpomnělo na tuto reklamu.

Velmi úspěšným propagačním materiálem z hlediska rozpomenutí spotřebitelů byla také celostránková reklama v časopise City Beauty ze 17. května 2012 na telefon HTC One, kde fotograf Tony Mac pořizuje snímek během volného pádu. Reklama měla čtenářské skóre ve výši 89 procent. Celostránková reklama v časopise Fashion Weekly ze 7. června 2012 na make-up Chando, kde je vyobrazena populární čínská herečka Bai Bai He byla zmíněna u 88 procent čtenářů.

„Mnoho zadavatelů reklamy, především v luxusních kategoriích ví, že časopisy v Číně představují jeden z nejúčinnějších způsobů, jak zasáhnout rozšiřující se skupinu solventních spotřebitelů. Tato prvotní zjištění ukazují, jak silně dokážou reklamy v časopisech zaujmout spotřebitele,“ říká Commercial Director Media pro region APAC ze společnosti GfK Lee Risk. GfK StarchMetrix nedávno rozběhl podobné výzkumy v Hongkongu a u nás probíhá ve spolupráci s Unií vydavatelů již druhý pilotní projekt, který by měl poskytnout další argumenty pro uvedení metodiky StarchMetrix i na český trh.

Autor: red
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!