Inzerát Zeleného sportu s teroristou je podle Rady pro reklamu hrubě neetický | E15.cz

Inzerát Zeleného sportu s teroristou je podle Rady pro reklamu hrubě neetický

Inzerát Zeleného sportu s teroristou je podle Rady pro reklamu hrubě neetický
Reklama Zeleného sportu
• 
ZDROJ: policejninoviny.cz
13. ledna 2015 • 14:31
Dušan Kütner
Za jednoznačně neetický označila arbitrážní komise profesního sdružení Rada pro reklamu inzerát v lednové Střelecké revue. V něm obchod se zbraněmi a střelivem Zelený sport z Vysokého Mýta použil fotografii, na níž je zobrazen člen radikálního Islámského státu těsně před tím, než popravil neozbrojeného britského humanitárního pracovníka Davida Hainese.

Reklama vzbudila vlnu nevole nejen v Česku, ale všiml si jí i britský Telegraph a další zahraniční média. Reklamou se zabývá i živnostenský úřad a zadavateli hrozí pokuta až dva miliony korun.

Na obrázku v inzerátu Haines oblečen v oranžovém hávu klečí na zemi a radikální islamista v černém stojí těsně za ním. Obrázek doprovází text „S holýma rukama můžete být brzy na kolenou“.

„Hlasování arbitrážní komise jednohlasně označilo inzerát jako neetickou reklamu, a to minimálně ze tří důvodů - hrubým způsobem byly porušeny normy slušnosti a mravnosti reklamy, jednalo se o využití motivu strachu a zneužití zobrazení zemřelé osoby,“ řekl deníku E15 člen arbitrážní komise a zároveň prezident Asociace komunikačních agentur Pavel Brabec.

Čtenáři Střelecké revue inzerát pochopili, hájí se Zelený sport

Za inzerátem, na který jako první upozornil Radiožurnál, si ale jednatel Zeleného sportu Rudolf Martin stojí s tím, že na teroristickém činu rozhodně nechtěla vydělávat. „Použili jsme v reklamě velmi frekventovaný obrázek a chtěli sloganem v odborném periodiku svým zákazníkům připomenout s trochou nadsázky, že v životě mohou nastat situace, kdy ´mít holé ruce´ není ta úplně nejlepší volba,“ uvedl Martin v prohlášení zveřejněném na webových stránkách Policejninoviny.cz.

„Věřím tomu, že takto to pochopila i většina čtenářů časopisu Střelecké revue, na které byl inzerát zacílen. Není naší chybou, že se vinou redaktorů Radiožurnálu, v honbě za lacinou senzací, dostal tento inzerát i mezi laickou veřejnost, která není na kontexty takových inzerátů připravena,“ podotkl jednatel. „Každým svým inzerátem chceme odbornou veřejnost pobavit, ne však ve smyslu rozesmát, ale ve smyslu bavit tedy zaujmout, ani v tomto inzerátu tomu nebylo jinak. V žádné případě jsme tímto inzerátem nechtěli snížit ničí důstojnost,“ dodal.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!