Kampaně T-Mobile a Poštovní spořitelny vyvolaly zájem na Googlu | E15.cz

Kampaně T-Mobile a Poštovní spořitelny vyvolaly zájem na Googlu

Kampaně T-Mobile a Poštovní spořitelny vyvolaly zájem na Googlu
Google 2011
• 

br

Google odhalil globální Zeitgeist, tedy žebříčky výrazů, které nejvíc zajímaly uživatele internetu po celém světě, včetně České republiky. V žebříčcích převažují výrazy vztahující se k technologiím, zábavě a hudbě, ale u nás například během letošního roku raketově stoupl zájem o výraz „Sčítání lidu“ a v kategorii „What is…?“ se mezi nejhledanějšími umístilo slovo „Marketing“.

Témata, události a osobnosti, o které nejvíce stoupl zájem, ukazuje světový žebříček největších skokanů. V roce 2011 nejvíc zabodovaly mladé zpěvačky. Největším skokanem na Googlu se stala americká hvězdička Rebecca Black, známá písničkou „Friday“. Do první desítky se dostala i britská zpěvačka Adele, která zabodovala jak v České republice, tak i v žebříčcích dalších 14 zemí světa.

Obrovský zájem po celém světě vyvolalo uvedení projektu Google+, který se v žebříčku skokanů umístil na druhém místě. Hráči počítačových her se nemohli dočkat dalšího pokračování akční hry Battlefield 3, o čem svědčí to, že se hra stala ve Vyhledávači Google pátým nejrychleji rostoucím výrazem na světě. Do žebříčku se dostal i technologický vizionář Steve Jobs, jehož odchod zarmoutil celý svět. V centru pozornosti byly i Apple produkty iPhone či iPad.

Celosvětově se intenzivně hledaly i informace o globálních katastrofách a světových nepokojích. Příkladem je zemětřesení, vlna tsunami a následná jaderná katastrofa v Japonsku. Poprvé se v globálním žebříčku objevilo slovo, které není psané latinkou, a to slovo 東京 電力(TEPCO). Jedná se o název společnosti, která je provozovatelem poškozené japonské jaderné elektrárny ve Fukušimě.

Největší skokani na Googlu (2011)
Výrazy, o které nejvíce vzrostl zájem v průběhu roku 2011:

1. Rebecca Black
2. Google Plus
3. Ryan Dunn
4. Casey Anthony
5. Battlefield 3
6. iPhone 5
7. Adele
8. 東京 電力(TEPCO)
9. Steve Jobs
10. iPad 2

Google připravil video, které shrnuje nejdůležitější světové události roku 2011. Podívejte se na něj:

Co se hledalo na českém Google?

První místo v žebříčku nejrychleji rostoucích výrazů na českém Google patří „Sčítání lidu“. Z pohledu tuzemských televizí jsou rozhodně zajímavé další dvě příčky: druhá patří primáckému pořadu Partička, třetí obsadil seriál Expozitura z produkce TV Nova. Společnost T-Mobile by mohlo potěšit, že do TOP10 nejrychleji rostoucích výrazů se probojovalo ústřední téma jedné z jejích letošních kampaní, tedy Angry Birds a zájem evidentně vyvolala i kampaň Poštovní spořitelny, protože šestým nevyhledávanějším slovem v kategorii What is…? je pro letošní rok „Kačaba“. A Čechy, kromě toho co je „Kuskus“, „Tablet“ nebo„Láska“, zajímalo i to, co je „Marketing“.

Největší skokani na českém Googlu (2011)
Výrazy, o které nejvíce vzrostl zájem v průběhu roku 2011:

1. Sčítání lidu
2. Partička
3. Expozitura
4. iPhone 5
5. Adele
6. Battlefield 3
7. Minecraft
8. Nokis C5-03
9. Angry Birds
10. Kapi Hospital

Žebříček vyhledávání na českém Google v kategorii What is…?

1. Co je Kuskus
2. Co je Twitter
3. Co je Tablet
4. Co je Láska
5. Co je URL
6. Co je Kačaba
7. Co je RPSN
8. Co je HDMI
9. Co je Internet
10. Co je Marketing

Autor: br
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!