Křetínský a Tkáč dokončili převzetí vydavatelství Ringier Axel Springer | E15.cz

Křetínský a Tkáč dokončili převzetí vydavatelství Ringier Axel Springer

Křetínský a Tkáč dokončili převzetí vydavatelství Ringier Axel Springer
Daniel Křetínský
• 
ZDROJ: Robert Zlatohlávek, E15

ČTK

Společnost Czech News Center podnikatelů Daniela Křetínského a Patrika Tkáče dokončila převzetí firmy Ringier Axel Springer CZ, vydavatele bulvárních deníků Blesk a Aha! či deníku Sport. Posledními právními úkony včetně finančního vypořádání tak završila transakci dohodnutou loni v prosinci s původním vlastníkem Ringier Axel Springer Media AG. Ohodnocení Ringier Axel Springer CZ činilo podle dřívějších informací 170 milionů eur (4,7 miliardy korun).

Transakce zahrnuje také převzetí tiskárny Ringier Axel Springer Print CZ a účast v První novinové společnosti. Nový vlastník Czech News Center původně vystupoval pod firemním názvem Rongosor. Změnu pojmenování na Czech News Center vlastníci plánují i pro samotné vydavatelství a tiskárnu, to se ale projeví až po zápisu do obchodního rejstříku.

Vlastnickou změnu již v únoru schválil český antimonopolní úřad s tím, že spojení nebude mít za následek podstatné narušení hospodářské soutěže.

Ringier Axel Springer CZ v roce 2012 vykázal růst zisku před zdaněním o 55 milionů na 498,2 milionu korun. Pomohlo k tomu mimo jiné vyplacení dividendy 141 milionů korun z dceřiné firmy Ringier Axel Springer Print CZ, jež zahrnuje dvě tiskárny. Celkové výnosy firmy klesly o 8,7 procenta na 2,096 miliardy korun.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!