Lee Clow bude oceněn na Cannes Lions | E15.cz

Lee Clow bude oceněn na Cannes Lions

Lee Clow bude oceněn na Cannes Lions
Lee Clow
• 
9. května 2013 • 16:18
Organizátoři 60. ročníku Mezinárodního reklamního festivalu Cannes Lions oznámili, že cenu Lev svatého Marka za rok 2013 získá Lee Clow. Reklamní legenda TBWA se tak připojí k Hegartymu a Wiedenovi.

Festival uděluje tuto poctu jako vyjádření uznání jednotlivci za dlouhotrvající a výjimečnou kreativitu. Letos bude cena udělena potřetí, v roce 2012 ji získal zakladatel agentury Wieden + Kennedy Dan Wieden a jako úplně první ji vůbec obdržel v roce 2011 zakladatel agentury BBH sir John Hegarty.

„V Cannes jsem byl už mnohokrát a nějaké ceny jsem vyhrál, ale tohle je něco speciálního,“ řekl Clow. „Je to pro mě velká čest. Už jenom to být ve společnosti Johna a Dana mě naplňuje hrdostí.“

Clow, chairman TBWA\Media Arts Lab a global director Media Arts v rámci TBWA\Worldwide, je známý hlavně pro svou dlouholetou spolupráci se Stevem Jobsem a společností Apple, právě oni dva byli v roce 1997 u vzniku přelomové kampaně „Think Different“. Ale Clow stojí například i za zrozením králíčka Energizera.

Předlohou pro cenu Lev svatého Marka byla socha lva z náměstí svatého Marka v Benátkách, kde se v roce 1954 festival konal úplně poprvé. Následující rok 1955 se uskutečnil v Monte Carlu a v roce 1956 se poprvé objevil v Cannes. Od té doby se až do roku 1984 v pořádání festivalu střídalo Cannes s Benátkami, až v roce 1984 se festival natrvalo usadil v Cannes.

Cena Lev svatého Marka bude Clowovi předána v sobotu 22. června v průběhu slavnostního vyhlášení výsledků festivalu.

Autor: red
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!