Luxus jako vizitka? Češi milují Moser a Cartier | E15.cz

Luxus jako vizitka? Češi milují Moser a Cartier

Luxus jako vizitka? Češi milují Moser a Cartier
ilustrační foto
• 
ZDROJ: Moser

Petr Novotný, Strategie (podle materiálů Ogilvy & Mather

Čeští marketéři vnímají jako nejluxusnější českou značku sklo Moser. Za nejluxusnější světovou pak hodinky a šperky od Cartier, jak zjistila studie Ogilvy & Mather na téma luxus.

Podle průzkumu Ogilvy & Mather mezi šéfy marketingu významných firem působících na českém trhu jsou pro nás obrazem luxusu především kategorie materiální. Značky přinášející ostatní, většinou osobní požitky v podobě luxusní dovolené, kvalitního jídla nebo vlastního bydlení vnímá jako symbol luxusu pouze zlomek respondentů.

„V Česku si lidé dopřávají luxus především kvůli jeho výjimečnosti a kvalitě. Není ovšem prozatím prostředkem uspokojení všech smyslů, omezuje se hlavně na demonstraci společenského postavení a touhy po uznání. Jako luxusní kategorie vnímají Češi ještě stále ty, které dávají možnost vystavovat věci na odiv – hodinky a šperky, automobily a módu,“ poznamenal k výsledkům studie Ondřej Obluk, Group Managing Director Ogilvy & Mather Prague.

České diamanty

Tou nejluxusnější českou značkou je v současné době podle 67 procent dotázaných české křišťálové sklo značky Moser. Mezi prvními pěti českými nebo původem českými luxusními brandy se dále umístila značka svítidel a skleněných uměleckých plastik Lasvit, značka hodinek Prim, která nabízí na míru zhotovené kusy nebo limitované edice, značka ručně šité obuvi Zacharias a broušené sklo Crystal Bohemia.

„Českých nebo původem českých luxusních značek je jako šafránu, ale o to více jsou ceněné. Ze studie také vyplývá, že se Češi v luxusních značkách začínají stále více orientovat,“ dodává Obluk.

Jak čeští vnímají marketéři luxusní značkyJak čeští vnímají marketéři luxusní značkyAutor:

Co se týče světových nejluxusnějších značek, marketingoví manažeři zařadili spontánně do první pětice francouzskou značku hodinek a šperků Cartier, módní značku Prada, britský automobil Bentley a módní značky Louis Vuitton a Dior. Také při výběru ze seznamu značek, který měli respondenti v druhé části otázky k dispozici, zůstala na prvním místě značka Cartier a mezi prvními pěti se udržely značky Louis Vuitton a Bentley. Dvě příčky se obměnily a pětici doplnil automobil Rolls-Royce a hodinky Rolex.

Za luxusní považovali dotázaní ty značky, které umějí vyvolávat pocit výjimečnosti, jsou mimořádně kvalitní a reprezentují společenský status. Luxus je podle respondentů charakterizován slovy jedinečnost, dokonalost a bohatství a je přisuzován především velmi bohatým lidem, snobům a mediálním celebritám.

Na (luxusní) houpačce

„Obecně patří luxusní značky v globálním měřítku k relativně stabilním, respektive rostoucím kategoriím, nicméně v letošním roce zaznamenaly 5procentní globální pokles v celkové finanční hodnotě (pokles byl především způsoben poklesem zájmu na trzích typu Čína, Brazílie, Rusko). Na druhou stranu top 10 světových luxusních značek stále představuje hodnotu 99,7 miliardy dolarů a například v kontinentální Evropě kategorie luxusních značek posiluje,“ poznamenal k výzkumu Luboš Rezler, Senior Client Director Millward Brown Praha.

Luxus navíc podle něj není rezervován pro usedlejší věkovou vrstvu. „Ty nejlepší z luxusních značek jsou schopny spojit mladistvost s respektem k ,řemeslu‘ a tradici,“ dodává.

Autor: Petr Novotný, Strategie (podle materiálů Ogilvy & Mather
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!